چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیست و یکمین حراج کریستی دوبی در شامگاه ۱۸ اکتبر ( ۲۷ مهر ماه) با مجموع فروش بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۳ هزار دلار به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، از میان 41 اثر هنرمندان ایرانی که در حراجی "هنر مدرن و معاصر" کریستی دوبی برای فروش ارائه شده بود در نهایت 39 اثر به فروش رفت و تابلویی از حسین زنده‌رودی با 307.500 هزار دلار عنوان گران‌ترین اثر ایرانی و دومین اثر گران این حراجی را به نام خود ثبت کرد، این در حالی است که پیش از آغاز حراجی قیمتی بین 120 تا 180 هزار دلار برای این نقاشی تخمین زده شده بود.

رکورد گران‌ترین اثر هنری حراجی "هنر مدرن و معاصر " کریستی نیز به تابلوی «سال‌های پرنده» اثر «شفیق عبود» هنرمند لبنانی رسید که با قیمت 391.500 دلار فروخته شد، در حالی که برای این اثر نیز قیمت 120 تا 180 هزار دلار برآورد شده بود.

  • اثر حسین زنده رودی

مجسمه «هیچ» از پرویز تناولی در این حراجی به قیمت 150 هزار دلار فروخته شد و همچنین سه تابلوی دیگر از این هنرمند ایرانی شامل «پرسپولیس» (137 هزار دلار)، «از مجموعه شیرین و فرهاد» (50 هزار دلار) و «تصویر محو» (68 هزار و 750 دلار) فروخته شدند.

  • «پرسپولیس» از پرویز تناولی

سه تابلوی نقاشی از سهراب سپهری در این حراجی به فروش رفت که اثر «بیشه» با 137 هزار دلار بالاترین قیمت را از آن خود کرد، همچنین از میان چهار اثر از فرهاد مشیری در این حراجی دوتابلو با قیمت 106.250 دلار به فروش رفت و دو تابلوی دیگر 199.500 دلار و 81.250 دلار چوب حراج خورد.

  • «بیشه» از سهراب سپهری

همچنین آثاری از دیگر هنرمندان ایرانی چون فرامرز پیلارام، مسعود ارباب شاهی، کوروش شیشه‌گران، منوچهر یکتایی، ناصر اویسی، صادق تبریزی، محمد احصائی، رضا مافی، ملیحه افنان، رضا درخشانی، نصرالله افجه‌ای و منیر فرمانفرمائیان نیز در حراجی "هنر مدرن و معاصر" کریستی دوبی به فروش رفت.

کد خبر 349942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha