همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمارهای ارائه شده از خروج نخبگان درست نیست، گفت: ما گزارش آماری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌دهیم و در صورت صلاحدید منتشر می‌شود.

به گزارش فارس، سورنا ستاری در حاشیه دهمین همایش «نخبگان فردا» در جمع خبرنگاران گفت: هدف از تاسیس بنیاد ملی نخبگان ایجاد یک موسسه رفاهی نبوده است بلکه ما به دنبال بسترسازی برای شناسایی نخبگان هستیم.

وی با بیان اینکه حجم جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان 7 تا 8 برابر شده است، گفت: گفتمان ایجاد شده تا دیگر کسی به منابع نفت و گاز توجه نکند بلکه باید به نیروی انسانی توجه شود زیرا بدون حضور نیروی انسانی و مشارکت بخش خصوصی اگر ده‌ها برابر بودجه معاونت علمی نیز خرج شود، اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد.

وی در زمینه آمار خروج نخبگان از کشور، گفت: اینکه بگوییم اصلا خروج نداشته باشیم حرف اشتباهی است بلکه باید از موقعیت استفاده کنیم.

ستاری با بیان اینکه مهاجرت از سال 2000 در دنیا دو برابر شده است، اظهار داشت: ما باید از این تعاملات استفاده کنیم، جامعه نمی‌تواند بدون تعاملات فعالیت کند که در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

ستاری گفت: در حوزه مهاجرت و آمار خروج نخبگان گزارش مفصلی تهیه کردیم که به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل می‌شود و اگر صلاح بدانند از طریق دبیر شورا این آمار اعلام می‌شود ولی آماری که از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نمی‌شود درست نیست.

کد خبر 349811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha