همشهری آنلاین: رییس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان ستاد اربعین از راه‌اندازی موکب‌های خاص بانوان در پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: امسال ۱۰۰ بانوی مبلغ فرهنگی به مراسم اربعین اعزام می‌شوند.

موکب

به گزارش مهر، لاله افتخاری در نشست خبری شورای راهبردی فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین افزود: اعضای این شورا متشکل از مسئولان امور بانوان دستگاههای مختلف است که برنامه های خود را در سه بخش برنامه ریزی و هماهنگی، پیگیری مصوبات و مرحله اجرا تنظیم کرده است.

وی تعبیه موکب‌های خاص بانوان در اربعین امسال را از جمله اقدامات شورای راهبردی زنان دانست و گفت: در این موکب ها برنامه های خاصی برای بانوان اجرا می شود البته قصد موکب داری نداریم.

افتخاری اضافه کرد: در طول مسیر راهپیمایی همچنین در سامرا و کاظمین برنامه های خاصی برای بانوان زائر پیش بینی شده است به طوری که از آخر همین هفته کلاس ها و دوره های آموزشی برای مبلغان و آموزشگران آغاز می شود.

مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین تاکید کرد: صد نفر از مبلغان برای مخاطب شناسی و آشنایی با ظرفیت های پیاده روی اربعین در این کلاس ها شرکت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم میزبانی زائران را از مردم عراق سلب کنیم، افزود: قصد ما کمک است تا بتوانیم اقدامات مشترکی در بحث بانوان داشته باشیم و برنامه های اطلاع رسانی در موضوعات مختلف از جمله بهداشت و درمان و ملزومات سفر برگزار خواهیم کرد.

افتخاری با بیان اینکه شهرداری در نظر دارد نمایشگاه خاص اربعین را برگزار کند، افزود: اگر این نمایشگاه برپا شود بانوان می توانند در بخش ویژه با الزامات سفر اربعین آشنا شوند.

مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین موضوع احکام، اطلاعات عمومی سفر، قرائت و حفظ قرآن و پاسخگویی به شبهات را از دیگر برنامه های شورای راهبردی بانوان در زیارت اربعین دانست و خاطرنشان کرد: در مباحث خانواده، عفاف و حجاف و شهدای مدافع حرم برنامه هایی پیش بینی کرده ایم.

وی از راه اندازی سایت کانون همبستگی فرزندان شهدا از فردا خبر داد و ادامه داد: این سایت در قالب طرح نایب شهید فعالیت خود را آغاز می کن و رایزنی شده است که خانواده شهدای منا و مسجد الحرام در این طرح مشارکت کنند.

افتخاری اضافه کرد: کمیته علمی شورا هر هفته جلساتی برای تولید محتوا دارد که تولیدات آن در طول سفر به زائران ارائه خواهد شد.

مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین از اعزام ۱۰۰ نفر از بانوان برای ارائه برنامه های فرهنگی خبر داد و گفت: سرود ویژه حضرت زینب(س) برای بانوان در دست تهیه است.

وی تاکید کرد: رادیواربعین از هفته آینده کار خود را آغاز می کند که برنامه های ویژه بانوان در این رادیو ارائه خواهد شد.

کد خبر 349755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha