مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

هم‌اکنون ۵۴۵ کیلومتر از ۵۵۵ کیلومتر شبکه بزرگراهی پایتخت ساخته شده است.

مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در اين‌باره گفت: مديريت شهري در تهران، تمام تلاش خود را به‌منظور توسعه و ساماندهي حمل‌ونقل عمومي با محوريت حمل‌ونقل ريلي به‌كار گرفته تا طبق طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك شهر تهران، شبكه بزرگراهي پايتخت به 555كيلومتر مسير بزرگراهي برسد. علاوه بر اين، شبكه ريلي پايتخت نيز شامل 7خط متروست كه هم‌اكنون 5خط آن فعال و در دست بهره‌برداري است و 2خط ديگر نيز ظرف سال‌جاري و سال آينده به پايان رسيده و به بهره‌برداري مي‌رسند.

حسيني تصريح كرد: متأسفانه برخي سياست‌ها منجر به افزايش جمعيت تهران شده و روزانه 3ميليون نفر به اين كلانشهر آمد و رفت دارند. وي تأكيد كرد: شهرداري‌ها موظف به تأمين هزينه‌هاي مورد نياز به‌منظور اداره و مديريت شهرها هستند. همانگونه كه سال گذشته نيز شهردار تهران اعلام كردند، مديريت شهري آمادگي دارد تا اگر لازم باشد ديگر مجوز ساخت‌وساز در تهران صادر نكند، مشروط بر اينكه هزينه‌هاي نگهداري پايتخت را تأمين كنند.

حسيني افزود: البته كميسيون ماده5 متولي صدور پروانه ساخت‌وساز است كه نمايندگان چند وزارتخانه در آن حضور دارند و آنچه در حوزه ساخت‌وساز اتفاق مي‌افتد، به امضاي نمايندگان وزارتخانه‌هاي عضو اين كميسيون مي‌رسد. وي با تأكيد بر اينكه هم‌اكنون، تهران در دوران‌گذار از شهري «خودرو محور» به شهري «ريل محور» قرار دارد، اعلام كرد: البته شهرهايي همچون لندن و توكيو هم اين دوران را سپري كرده‌اند و امروز در شهرهاي پيشرفته دنيا، توسعه ريل محور، اساس توسعه است و اقدامات و فعاليت‌هاي شهري در اين شهرها براساس شكل‌گيري مترو و نحوه استقرار ايستگاه‌ها و توسعه خطوط مترو صورت مي‌پذيرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهميت و ضرورت توجه به مباحث ترافيكي در توسعه شهري به‌عنوان يك اصل پذيرفته شده، اظهار كرد: الزامات ترافيكي در قالب عارضه‌سنجي‌هاي ترافيكي، موضوعي است كه رعايت آن در ساخت‌وسازهاي شهري لازم‌الاجراست و مورد توجه قرار مي‌گيرد. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه هر روز از شهرها و شهرك‌هاي اطراف تهران همچون پرديس، واوان و انديشه، صدها هزار نفر به اين كلانشهر سفر مي‌كنند، اظهار كرد:

شهرداري تهران موظف به خدمات رساني به 3ميليون نفري است كه روزانه وارد اين كلانشهر مي‌شوند. مازيار حسيني با بيان اينكه نيمي از بافت شهري تهران، قدمت 100ساله دارد و مسائل و مشكلات اين كلانشهر يك‌شبه ايجاد نشده‌اند و موضوعات پايتخت بايد همه جانبه ديده شوند، تصريح كرد: با عدم‌صدور مجوز ساخت و ساز، معضل ترافيك تهران حل نخواهد شد، هر چند در مواردي به‌خاطر آثار و عوارض ترافيكي مجوز ساخت‌وساز صادر نكرده‌ايم.

وي در پايان با تأكيد بر اينكه براي حل مشكل ترافيك، ابتدا بايد در فرهنگ ترافيك و نحوه استفاده از وسايل نقليه تجديد نظر كنيم، خاطرنشان كرد: در هيچ جاي دنيا، مشاهده نمي‌كنيم يك باند از هر طرف خيابان متعلق به‌خودروها باشد و 2باند يك خيابان سه بانده به پارك خودروها اختصاص داشته باشد و همه بايد ياد بگيريم تا مصالح جمعي را بر منافع فردي مقدم بدانيم.

کد خبر 349302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha