همشهری آنلاین: رقبای نامزدی راست میانه فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور در نخستین مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

france election

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین و آلن ژوپه، نخست وزیر اسبق فرانسه در این مناظره بیش از دیگر رقبا مورد توجه ناظران سیاسی قرار گرفتند.

به گزارش يورونيوز سارکوزی در این مناظره گفت: «به نظرم چالش های کشور ما از سال ۱۹۴۵میلادی به این بزرگی نبوده اند؛ چالش‌هایی نظیر اثر بی‌سابقه مهاجرت، بیکاری و مالیات‌های سنگین در اروپا. نتیجه گیری‌ام از همه این‌ها، این است که جایگزین باید قوی، پویا، فوری و مشخص باشد.»

نخست وزیر اسبق فرانسه نیز با اشاره به وجود فرهنگ های متفاوت در جامعه امروز این کشور گفت: «ما گوناگونیم. همه ما مذهبی مشابه یا رنگ پوست یا ریشه‌ای یکسان نداریم. ما باید به این گوناگونی احترام بگذاریم که با یکی دو شرط سبب غنای ما است؛ اول اینکه مردم را از هم جدا نمی‌کند و دوم، ما آنچه را که مشترک داریم قوی‌تر می‌سازیم زیرا اگر فقط تفاوت داشته باشیم دیگر کشوری نخواهیم داشت.»

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان پرسش شونده، آلن ژوپه را برنده این مناظره تلویزیونی دانسته‌اند. تا پیش از برپایی نخستین دور مقدماتی، دو مناظره تلویزیونی دیگر برگزار خواهد شد.

کد خبر 349244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha