چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سونی هدست واقعیت مجازی را روانۀ بازار کرد. سونی با عرضۀ این هدست برای کنسول پلی‌استیشن ۴، امیدوار است در بازی‌های رایانه‌ای تحول ایجاد کند.

headset

headset

به گزارش پرس تي‌وي این هدست چهارشنبه 12 اکتبر (21 مهر) پس از مدت‌ها گمانه‌زنی دربارۀ ویژگی‌های آن، با قیمت 399 دلار به بازار آمده‌است.

دنیای واقعیت مجازی نسل جدید دنیای سرگرمی است و به همین دلیل شرکت‌های فعال در این حوزه تلاش می‌کنند تا نام خود را در این حیطه مطرح کنند. سونی نیز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در دنیای بازی‌های رایانه‌ای، سال ۲۰۱۴ هدست واقعیت مجازی خود را با نام Play Station VR معرفی کرد و اعلام کرد که این هدست در سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد.

سونی با عرضۀ این هدست امیدوار است بتواند علاوه بر پیروزی در رقابت با سایر نمونه‌های مشابه، این شرکت را از ورشکستگی احتمالی برهاند.

پیش‌تر نام‌های تجاری دیگری نیز هدست‌های واقعیت مجازی خود را عرضه کرده‌بودند، اما کارشناسان می‌گویند هدست واقعیت مجازی سونی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، با کالاهای مشابه خود متفاوت است. از جمله اینکه قیمت این هدست از نمونه‌های مشابه خود بسیار ارزان‌تر است.

هدست سونی همچنین بسیار ساده طراحی شده و کار کردن با آن برای کاربران آسان است. از لحاظ سخت‌افزاری نیز پوشیدن این هدست بسیار راحت‌تر از هدست‌های دیگر است.

شرکت‌های بسیار معتبری بازی‌های مخصوص به این هدست را ارائه داده‌اند که این مسأله یکی از ویژگی‌های مثبت این هدست است.

سونی این هدست را به زیبایی تمام طراحی کرده است و در قسمت پایینی آن فضایی را باز گذاشته است تا کاربر دنیای بیرون را ببینید. دلیل این کار، محافظت از جان کاربران عنوان شده‌است.

البته یکی از نکات منفی این هدست که کاربران در ابتدا با آن مواجه می‌شوند، زاویۀ دید ۱۰۰ درجه‌ای آن است. این کار باعث شده تا محیط مجازی، کمی غیرواقعی به نظر برسد؛ درست به مانند این‌که کاربر از داخل عینک به دنیا نگاه می‌کند. شاید بسیاری از مردم این نکته را منفی ارزیابی نکنند، اما اگر کاربر پیش از این از هدست‌های واقعیت مجازی دیگر استفاده کرده باشد، این زاویۀ دید کم، رضایت‌بخش نیست.

کد خبر 349189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha