یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتسال ایران از درخواست آمریکا برای کمک درجهت توسعه ورزش در آن کشور خبر داد.

فوتسال

سید محمد ناظم الشریعه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعامل ایران و آمریکا در زمینه فوتسال، اظهار کرد: مسئولان فوتسال آمریکا برای تماشای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا آمده بودند و جلسه‌ای نیز با ما برگزار کردند. در این جلسه که یک ساعت به طول انجامید، سرمربی تیم‌ ‌ملی و رئیس سازمان لیگ آمریکا حضور داشتند. بنده، علی صانعی، آقای ترابیان و آقای افتخاری در مورد توسعه فوتسال در آمریکا پیشنهاداتی را به آنها دادیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی با بیان این که پیشنهاد بازی دوستانه در آمریکا مطرح نشده است، گفت‌: آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال گرفتن نظرات ما بودند، چرا که می‌خواهند لیگ حرفه‌ای را با شانزده تیم راه‌اندازی کنند. قرار شد از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشیم و تجربیات خود را به آنها انتقال دهیم. به‌ هر حال آمریکا ۲۴ سال پیش در جام جهانی به جمع چهار تیم برتر صعود کرده، اما بعد از آن فوتسال حرفه‌ای را دنبال نکرده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مسئولان فوتسال آمریکا به دنبال استعدادیابی هستند و احتمالا مربی از ایران به این کشور می‌رود تا کار استعدادیابی را آغاز کند. فکر می‌کنم که آمریکایی‌ها برنامه گسترده‌ای برای فوتسال داشته باشند و با راه‌اندازی لیگ شانزده تیمی به دنبال توسعه این رشته هستند.

ناظم الشریعه در پایان درباره مخالفت ترابیان، با جدایی صانعی از کادرفنی تیم‌ ‌ملی بزرگسالان، گفت‌: قطعا حضور صانعی در کادرفنی به صلاح ما است. ما از اول هم قرار گذاشتیم که با هم باشیم. او کمک زیادی به ما کرد و در جلسه‌ای که با مسئولان فدراسیون خواهم داشت، این موضوع را مطرح می‌کنم. به‌ هر حال راهکاری باید پیشنهاد شود و من نیز حاضرم به علی صانعی در تیم ملی زیر ۲۰ سال کمک کنم.

کد خبر 349029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha