شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

معاون فرماندار شادگان در جلسه کمیته محلی تالاب بین‌المللی شادگان که با حضور معاون اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان و هیأت همراه، نماینده دفترمطالعات و حفاظت ازتالاب‌های کشور، جوامع محلی و اعضای کمیته مذکور در محل فرمانداری تشکیل شد، بر لزوم تسریع درتکمیل طرح انتقال آب کارون به تالاب بین‌المللی شادگان تأکید کرد.

تالاب بین‌المللی شادگان

به گزارش مهر، نعمت الله آلبوغبيش تامين حقابه تالاب بين‌المللي شادگان ازسد مارون و رودخانه جراحي را ضروري دانست و تصريح كرد: طرح انتقال آب بين‌حوضه‌اي كارون به جراحي كه مطالعات آن توسط سازمان آب و برق استان انجام شده اخيراً با پيگيري رئيس مجمع نمايندگان استان خوزستان موافقت اوليه اجراي اين طرح از طريق استاندارخوزستان اخذ شده است. به گفته وي، اجراي اين طرح آب مورد نياز تالاب را تأمين مي‌كند.

آلبوغبيش با انتقاد ازعدم‌تشكيل بموقع جلسات كميته‌هاي محلي و استاني توسط اداره حفاظت محيط‌زيست شهرستان و استان به‌عنوان دبيران اين دو كميته تصريح كرد: اجراي برنامه جامع مديريت تالاب بين‌المللي شادگان كه با افق چشم‌انداز ۲۵ ساله و هدف كلان حفاظت، احيا و پايدارسازي ارزش‌هاي طبيعي تالاب به‌منظور تسهيل درتصميم‌سازي‌ و تصميم‌گيري تهيه شده است، مستلزم تشكيل منظم و مستمر جلسات كميته‌هاي ذكر شده و كارگروه‌هاي ذي‌ربط شامل آب و كشاورزي، تنوع زيستي و توسعه پايدار و جلب مشاركت‌هاي مردمي است.

وي خاطرنشان كرد: برنامه مديريت جامع تالاب بين‌المللي شادگان با همكاري سازمان ملل متحد، صندوق تسهيلات جهاني محيط‌زيست، دفتر حفاظت از تالاب‌هاي كشور و با مشاركت نهادهاي دولتي و جوامع محلي و تشكل‌هاي غيردولتي تهيه و تنظيم شده و سند آن به امضاي معاون رئيس‌جمهور، استاندار و رؤساي سازمان آب و برق، حفاظت محيط‌زيست وسازمان جهادكشاورزي استان رسيده و قطعاً با اجراي اين برنامه اهداف تعيين شده محقق خواهد شد.

کد خبر 348809

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha