همشهری آنلاین: وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش و علوم تکنولوژی ژاپن در دیدار با وزیر علوم کشورمان قراردادی برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود همکاری میان دو کشور در حوزه علم و فناوری منعقد کردند.

به گزارش فارس، وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش و علوم تکنولوژی ژاپن در دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان خواستار استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود همکاری میان دو کشور در حوزه علم و فناوری شد.

در این دیدار فرهادی با تاکید بر بهره‌برداری موثر از تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارتخانه‌های علوم دو کشور ایران و ژاپن، تصریح کرد: برای عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه، تعیین برنامه اجرایی ضروی است و ما علاقه‌مندیم تا برنامه اجرایی مناسبی تدوین و به امضای طرفین برسد.

وی همچنین پیشنهاد کرد کمیته‌ای به منظور فعال کردن بخش‌های کارشناسی مرتبط در وزارت علوم دو کشور برای بررسی دقیق و تسهیل مفاد تفاهم‌نامه امضاء شده، تشکیل شود که با موافقت طرف ژاپنی همراه شد.

فرهادی در این دیدار که با حضور رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شد، نقش تعاملات دانشگاهی در تعمیق روابط دو کشور را مهم توصیف کرد و در این راستا از آمادگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان برای تبادل دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، توسعه کرسی‌های ژاپن‌شناسی در ایران و کرسی‌های ایران‌شناسی در ژاپن خبر داد.

وی همچنین از هیروکازو ماتسونو وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش و علوم تکنولوژی ژاپن دعوت کرد سفری به ایران داشته باشد و از نزدیک با پیشرفت‌های حوزه علوم، تکنولوژی و فناوری کشورمان آشنا شود.

همچنین هیروکازو ماتسونو در این دیدار که در حاشیه اجلاس وزیران سیزدهمین مجمع جهانی علم و فناوری در شهر کیوتو ژاپن صورت گرفت، با تاکید بر نقش خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و دانش بین‌المللی، به امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری دو کشور اشاره کرد که سال گذشته میان دو وزارتخانه در همین اجلاس به امضا رسیده بود.

وی با تقدیر از حضور هیئت ایرانی در اجلاس سیزدهم، تلاش برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه مزبور و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه همکاری در زمینه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 348401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha