همشهری آنلاین: یک شرکت فناور داخلی توانسته است با تولید طیف متنوعی از کودهای ارگانیک، آن‌ها را جایگزین کودهای شیمیایی وارداتی کند.

کودهای ارگانیک داخلی جایگزین کودهای شیمیایی می‌شوند

به گزارش ایسنا، روح‌الله صابری، مدیرعامل این شرکت فناور، تولید کودهای شیمیایی مجاز بیولوژیک و ارگانیک بیولوژیک را عمده فعالیت این شرکت فناور عنوان کرد و افزود: علاوه بر تولید این محصولات؛ مطالعه، تحقیق و بررسی در زمینه انواع کودهای شیمیایی، بیولوژیکی، ارگانیکی و همچنین تبادل محصول و تبادلات تجاری در این حوزه از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

این فعال فناور، ساخت محصولات جدید با فرمولاسیون برتر با استفاده از سیستم‌های نوین دانشگاهی برای تأمین نیاز شاخص کشاورزی را هدف این شرکت برشمرد و گفت: از جمله محصولات تولیدی این شرکت، ترکیبات بیولوژیکی است که امروزه ایده‌آل‌ترین ترکیبات جهت استفاده در کشاورزی به شمار می‌روند.

صابری به تولید کود ویژه برنج با ویژگی‌های ارگانیک اشاره کرد و افزود: کود ویژه برنج Emerald با عناصر ماکرو و میکرو و نیز اسیدهای آمینه و همچنین میزان مناسبی از عنصر سیلیسیم برای گیاه برنج حائز اهمیت بالایی است.

وی همچنین از بیولوگ آهن به عنوان یکی دیگر از تولیدات این شرکت نام برد و افزود: بیولوگ آهن کودی است با کلات آهن که با پیشرفته‌ترین فناوری به منظور تامین آهن مورد نیاز گیاهان مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن به کار برده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فناور، افزایش عملکرد تولید، جلوگیری از ریزش گل و میوه و افزایش فتوسنتز گیاه را از ویژگی‌های این کود برشمرد و افزود: این کود ارگانیک با دارا بودن 9 درصد آهن مورد نیاز گیاهان، ضمن کاهش زردی برگ‌ها موجب تولید میوه‌های خوش‌رنگ و گل‌های شاداب‌تر می‌شود.

این فعال فناور از بیولوگ ویژه ذرت، گندم و جو، خرما، نخود، بیولوگ روی، بیولوگ کلسیم، بیولوگ زیتون و نیز بیولوگ ویژه دانه‌های روغنی کلزا به عنوان دیگر محصولات این شرکت نام برد.

وی تصریح کرد: این شرکت برای تضمین تولید محصولات با کیفیت برتر، ضمن انجام آزمون‌های متعدد روی مواد اولیه در آزمایشگاه‌های دانشگاهی تخصصی، فرمولاسیون نهایی را با مجموعه‌ای از کودهای موجود در بازار مقایسه و در صورت تاثیر مطلوب و تایید شده، محصول خود را معرفی می‌کند.

کد خبر 348340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha