پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

ماهور نبوی نژاد: در هفته‌هایی که به سراغ فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک تایمز نرفتیم، این فهرست دچار تحولاتی اساسی شده‌است.

در اکتبر 2007 رمان‌های تازه‌ای منتشر شده‌اند که به سرعت هم‌گوی سبقت را از رقبای سابقه داری چون « هزار خورشید فروزان» اثر خالد حسینی ربودند.

در فهرست این هفته نیویورک تایمز رمان‌های «جهان بدون پایان»، « بازی کردن برای پیتزا» و « انتخاب» در صدر این لیست قرار گرفته‌اند و دومین رمان خالد حسینی که قبلاً به طور مشروح به آن پرداخته‌ایم در جایگاه چهارم قرار گرفته است.‍[در همین ارتباط]

پرفروش‌ترین رمان نیویورک تایمز در سومین هفته اکتبر «جهان بدون پایان» نوشته کن فولت است که در اولین روزهای ماه اکتبر منتشر شد.

کن فولت از مشهورترین نویسندگان معاصر است که تاکنون 16 رمان مطرح  مانند « چشم عقرب »،  « مردی از خیابان پترزبورگ » و « خوابیدن با شیرها» را منتشر کرده است ولی مهم‌ترین حرکت زندگی فولت در سال 1989 وقتی از نوشتن رمان‌های جاسوسی به رمان‌های تاریخی روی آورد، رخ داد.

او در همان سال رمان « ستون‌های جهان » را منتشر کرد که او را به شهرتی جهانی رساند.منتقدان پیش بینی می‌کنند که فولت با رمان جدیدش پایان سال جاری را به جلو انداخته است.

دومین رمان پرفروش نیویورک تایمز

« بازی کردن برای پیتزا » اثر جان گریشام است. ریکی بازیکن تیم بران در یکی از بازی‌های لیگ فوتبال آمریکایی بازی بسیار ضعیفی نشان می‌دهد که باعث اخراجش از تیم بران و عدم پذیرشش از سوی بقیه تیم‌ها می‌شود. او هیچ کاری جز فوتبال بلد نیست به همین دلیل راضی می‌شود برای بازی کردن در یک تیم ایتالیایی به پارما برود در حالی که  هیچ چیز درباره ایتالیا و زبان و فرهنگ این سرزمین نمی‌داند.

نیکولاس اسپارکز،  نویسنده معروف،   این بار استعداد بی‌تردید خودش را در نوشتن رمانی درباره به دست آوردن و از دست دادن عشق نشان داده است.

در رمان « انتخاب» که سومین رمان پرفروش نیویورک تایمز است، خواننده با این سؤال روبه‌رو می‌شود که تا کجا حاضری برای زنده نگه‌ داشتن پیش بری؟ انتخاب، داستان تراویس پارکر،  مردی است که زندگی ایده‌آل و کاملی دارد و فقط جای یک رابطه عاطفی در زندگی او خالی است و حالا با  آمدن همسایه جدیدش در میدان این امتحان قرار گرفته است. انتخاب، سیزدهمین رمان نیکولاس پارکر است.

در جایگاه پنجمین رمان پرفروش نیویورک تایمز یعنی بعد از هزار خورشید فروزان « تاریکی ماه » اثر جان استنفورد قر ار دارد. جان استنفورد خالق رمان‌های جنایی چون « جنایت پنهان » و « ساعت مرده » است.

تاریکی ماه هم یکی از همین گروه رمان‌هاست که ماجرای مجموعه‌ای از جنایت‌ها در شهر آرامی را روایت می‌کند. نشانه مشترک تمام این قتل‌ها گل‌های سنبل است.

کد خبر 34828

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز