همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع برکناری از سمتش را صحیح ندانست و گفت: کنسرتی در قم برگزار نشد بلکه یک همسرایی بدون اشکال بود.

علی جنتی

به گزارش ایرنا، علی جنتی یکشنبه (11 مهر) در حاشیه اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ در تالار وحدت در جمع خبرنگاران افزود : نباید به شایعه پراکنی و جوسازی برخی رسانه ها علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتنا کرد.

  • آنچه در قم برگزار شد همخوانی و همسرایی بوده است

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برگزاری کنسرت در قم و بیانیه جامعه مدرسین در این باره گفت : موضوع، بحث کنسرت نبوده بلکه همخوانی و همسرایی بوده که محتوا و شکل آن اشکال نداشته است.
جنتی ادامه داد: در این برنامه برخی افراد حجاب اسلامی را رعایت نکردند و بعضی عناصر و افراد عکس‌هایی از آنها تهیه کرده و در اختیار مراجع قرار دادند.

به گفته جنتی اگر افرادی اصرار دارند با این نوع حجاب وارد این مراسم شوند بهتر است به جایی بیرون از این مراسم بروند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در همین ارتباط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز عذر خواهی کرده است.
وی همچین در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر موضع گیری آیت‌الله یزدی پیرامون اجرای کنسرت در شهر قم و حواشی ایجاد شده اظهار داشت: آنچه که در قم اجرا شده اصلا کنسرت نبوده بلکه یک برنامه همخوانی بوده است و حتی خانم‌های مجری نیز کاملا با حجاب اسلامی در این مراسم حضور داشته‌اند.

جنتی خاطرنشان کرد: برخی از تماشاگران در این مراسم حدود و ثغور لازم را رعایت نکرده بودند و برخی نیز به عمد از آنها عکس‌های فراوانی گرفته و در اختیار شماری از مراجع تقلید و جامعه مدرسین قرار دادند.

به گفته وی البته این تعداد افراد که حجابشان را رعایت نکرده‌اند محدود بود که این موضوع موجب رنجش خاطر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شده بود و از آنچه که پیش آمده بصورت رسمی از مراجع معظم تقلید و جامعه مدرسین عذرخواهی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد که اصولا بنای ما این است که در قم اجرای کنسرت‌هایی که در شهرستان‌های دیگر اجرا می‌شود نباشد و این مورد هم اصلا کنسرت نبوده است.

به گفته جنتی، همواره یکی از مشکلاتی که در برگزاری کنسرت‌ها و مراسم موسیقی داریم حواشی این کنسرت‌ها و عدم رعایت شئونات اخلاقی از سوی برخی تماشاگران است.

کد خبر 348258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha