همشهری آنلاین: شماری از اعضای مجلس نمایندگان درقبال شعار 'مرگ بر حامد کرزی' رئیس جمهوری پیشین افغانستان در مراسم تجلیل از سالگرد «برهان الدین ربانی» رئیس جمهوری فقید این کشور واکنش نشان دادند و اهانت به وی را برنامه ریزی شده دانستند.

 واکنش مجلس افغانستان به شعار مرگ برحامدکرزی

به گزارش ایرنا، شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی روز شنبه گفتند که برخی افراد با طرح از پیش تعیین شده ای، با شعارهای 'مرگ بر کرزی' به رئیس جمهوری پیشین افغانستان اهانت کردند.

سیدمحمد آخوندزاده نماینده مردم قندهار در مجلس اعلام کرد که این اهانت قابل تحمل نیست و توهین به حامد کرزی یک اقدام برنامه ریزی شده است تا به بزرگان کشور توهین شود.

وی گفت: 2 سال پیش به «صبغت الله مجددی» از رهبران جهادی نیز در همین «تالار» اهانت شد و روز گذشته نیز حامد کرزی مورد توهین واقع شد که برای ما قابل قبول نیست.

روز گذشته به هنگام سخنرانی حامد کرزی در مراسم سالگرد برهان الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان شماری از افراد شعار 'مرگ بر کرزی' سر دادند.

برهان الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، رئیس جمهوری سابق این کشور از ولایت بدخشان در سال 1390 در یک حمله انتحاری در منزلش در محله وزیر اکبرخان کابل کشته شد. ربانی در زمان مرگ رئیس شورای عالی صلح در افغانستان و مذاکره کننده ارشد دولت با گروه طالبان بود.

رئیس جمهوری پیشین افغانستان در واکنش به این اقدام، فردی را که با صدای بلند شعار 'مرگ بر کرزی' سر داده بود، فراخواند و وی را در آغوش گرفت و گفت که خارجی ها نمی توانند ما را به جان هم بیاندازند. سپس آن شخص از کرزی عذرخواهی کرد.

آخوندزاده تاکید کرد اگر جلوی چنین اهانت هایی گرفته نشود، ما نیز در آینده می توانیم به این گونه اقدامات مبادرت ورزیم.

«مهندس کمال» نماینده مردم قندوز نیز سردادن شعار 'مرگ بر کرزی' در آئین سالگرد ربانی را بشدت محکوم کرد و خواهان معرفی آن شخص شد.

«بالاکرزی» یک نماینده دیگر مجلس نیز این حادثه را تأسف بار خواند و تاکید کرد که این عمل برای نفاق افکنی بین مردم این کشور راه اندازی شده بود و باید جلوی این گونه اقدامات گرفته شود.

به گفته وی ؛ توهین به حامد کرزی، توهین به کل افغانستان است.

کد خبر 348101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha