جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

جان فاورو که تابستان امسال فیلم بسیار موفق «کتاب جنگل» را روی پرده سینماها داشت، در دومین پروژه مشترک با والت دیزنی یکی از خاطره‌انگیزترین کارتون‌های این استودیو را برای نمایش روی پرده نقره‌ای آماده می‌کند.

سینما جهان

به گزارش همشهري، تفاوت اصلي «شيرشاه» تازه با نسخه سال 1994آن تلفيق صحنه‌هاي انيميشن با صحنه‌هاي زنده است؛ اتفاقي كه در سال‌هاي اخير در هاليوود رونق گرفته و در كتاب جنگل هم مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. اين فيلم ديزني به كارگرداني فاورو امسال حدود يك ميليارد دلار فروخت كه تقريبا معادل گيشه جهاني شيرشاه در اواسط دهه 1990است.

قديمي‌ترين استوديوي توليد كارتون در دنيا در آينده نزديك نسخه زنده-كارتوني «ديو و دلبر» را هم روانه پرده سينماها مي‌كند؛ فيلمي كه سال 1991با 25ميليون دلار توليد شد و در دنيا 425ميليون دلار فروخت. قرار است در نسخه تازه شيرشاه از ترانه‌هاي نسخه اصلي نوشته التون جان و تيم رايس استفاده شود.

يكي از اين ترانه‌ها در مراسم اسكار 1995جايزه برد و 14ميليون نسخه از آن در دنيا به فروش رسيد. موفقيت كارتون شيرشاه به اندازه‌اي بود كه اقتباس تئاتري آن سال 1997در برادوي روي صحنه رفت و اجرايش همچنان ادامه دارد. شيرشاه اصلي كه با بودجه 45ميليون دلاري توليد شده بود، 969ميليون دلار در دنيا فروخت و تا سال‌ها موفق‌ترين انيميشن تاريخ سينما بود.

کد خبر 347993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha