همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ «رستاخیز» می‌تواند اکران شود. شکایت‌هایی در این زمینه شده و تقاضای تجدید نظر داشته‌اند که در این رابطه دیوان عدالت اداری و دادگاه عمومی می‌توانند تصمیم بگیرند.

جنتی

به گزارش ایسنا، علی جنتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مراسم "بزرگداشت هفته دفاع مقدس" که در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اکران فیلم «رستاخیز» از نظر ما مانعی ندارد. اگر پوشاندن چهره حضرت عباس (ع) به میزان فروش آن لطمه بزند در این صورت آن‌ها می‌توانند به دادگاه عدالت اداری و عمومی مراجعه و ادعای خسارت کنند. ما به‌تازگی اعلام کرده‌ایم به هر صورت که می‌خواهند، «رستاخیز» را اکران کنند و اشکالی ندارد.

او در ادامه، در پاسخ به  این پرسش که برای برخورد با سایت‌هایی که کتاب‌ها را به‌صورت غیرمجاز روی سایت قرار می‌دهند چه برنامه‌ای دارید؟ بیان کرد: در فضاهای مجازی یکسری کتاب‌هایی قرار می‌گیرد که افراد آن‌ها را دانلود می‌کنند. اگر این کتاب‌ها از طریق سایت‌های ایرانی و در داخل ارائه شود، با آن‌ها می‌توانیم برخورد کنیم، اما بسیاری از این سایت‌ها خارجی هستند و برخورد با آن‌ها مشکل است و برخی از کتاب‌ها به‌صورت قاچاق از روی این سایت‌ها دانلود می‌شود و حدود 40 تا 50 نسخه در اختیار افرادی که همسو و هم‌فکر با آن‌ها هستند قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برخی سایت‌های غیرمجاز در کشور در حال فعالیت هستند، آیا برای برخورد با آن‌ها تدابیری اندیشیده شده است؟ گفت: ما در سال قبل به آن‌ها مهلت داده‌ایم که برای سایت‌های خود مجوز دریافت کنند. حدود شش تا هفت ماه پیش، این مصوبه به آن‌ها به‌صورت رسمی ابلاغ شد و اگر سایتی به این امر توجه نکند، مشمول قانون مطبوعات می‌شود و با او برخورد خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد:‌ کتاب‌هایی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم نیز در حال چاپ است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همواره بر این امر تأکید دارد و به کتاب‌هایی که مربوط به شهدا باشد، توجه خاصی داشته و هر سال به آن‌ها کمک می‌کند.

جنتی درباره با سفرش به چین و حاشیه‌های به‌وجود آمده، ادامه داد: در چین یک نمایشگاه فرهنگی برگزار شد و بیشتر کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار داشتند، در این نمایشگاه بودند. هدف دولت چین این بود که علاوه بر تقویت روابط تجاری و بازرگانی، بین کشورها روابط فرهنگی بیشتری به‌وجود آید و این امر تقویت شود. در این نمایشگاه آثار هنری ایران نیز عرضه شدند.

او همچنین اظهار کرد: در این نمایشگاه ما هم دیدگاه‌های فرهنگی خود را مطرح کردیم و این حرکت کشور چین اقدام ارزشمندی بود که امیدواریم در سایر شهرها و کشورهایی که جاده ابریشم از آن‌ها می‌گذرد نیز این‌گونه نمایشگاه‌ها برپا شود تا زمینه همکاری فرهنگی و اقتصادی بیشتری بین کشورها به‌وجود بیاید.

وی افزود: اگر چین قبول کند که هر سال یک کشور به‌عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شود، این موضوع می‌تواند در روابط فرهنگی تأثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر 347564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha