دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

سرانجام پس از انکار فراوان، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه «مشکل ما ۳ یا ۴ دلالی است که در بانک سرمایه و سایر بانک‌ها بدهکارند»، به‌صورت تلویحی پذیرفته که در مجموعه این صندوق تخلفاتی رخ داده‌ است.

شهاب‌الدين غندالي با بيان اينكه بانك سرمايه (زير مجموعه صندوق ذخيره فرهنگيان) يك بانك تجاري است و بانك قرض‌الحسنه نيست كه بتواند به فرهنگيان وام بدهد، به خبرگزاري فارس گفت: «بانك تجاري طبق دستورالعمل بانك مركزي تعريف خودش را دارد. پولي از آموزش و پرورش وارد بانك سرمايه نشده و حق عضويت فرهنگيان در صندوق ذخيره فرهنگيان ارتباطي به بانك سرمايه ندارد. صندوق ذخيره فرهنگيان سهام‌دار 46درصدي بانك سرمايه است و بانك سرمايه دست ما نيست.»

اين اظهارات غندالي در حالي است كه نمايندگان مجلس همچنان پيگير تخلفات احتمالي در اين صندوق هستند. پيش از تعطيلي تابستاني مجلس بسياري از نمايندگان وعده پيگيري جدي تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان را دادند و اكنون كه اين تعطيلات به پايان رسيده، فرهنگيان منتظر عملي شدن وعده نمايندگان هستند.

رئيس كميسيون آموزش مجلس روز گذشته در نطق ميان دستور خود بار ديگر خواستار برخورد با آنچه تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخيره فرهنگيان بيان مي‌كرد، شد. محمدمهدي زاهدي گفت: «صندوق ذخيره فرهنگيان و بانك سرمايه از مسائل حساسي است كه فرهنگيان انتظار دارند دولت و آموزش و پرورش نسبت به آن حساسيت به خرج داده و نسبت به تخلفات در آنجا برخورد جدي شود. چطور مي‌شود تصور كرد حق و حقوق فرهنگيان آنگونه كه در رسانه‌ها بيان شده دچار حيف و ميل شده و دريغ از يك آه از مسئولان مرتبط.»

  • توقع فرهنگيان

براساس اين گزارش، بسياري از فرهنگيان به نحوه عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان انتقاد جدي دارند و خواستار رسيدگي، تعيين وضعيت و تغيير در ساختار اين صندوق و حسابرسي از گردش‌هاي مالي سنوات گذشته، شفاف‌سازي در ميزان دارايي و درآمدهاي آن و اعطاي تسهيلات مناسب به فرهنگيان از محل درآمدهاي صندوق هستند. پيش‌تر اخباري مبني بر بروز برخي تخلفات در صندوق ذخيره فرهنگيان منتشر شده و حتي گفته شده 2نفر از نزديكان مديرعامل اين صندوق نيز تخلفاتي مرتكب شده‌اند.

البته هنوز چيزي اثبات نشده و دستگاه‌هاي نظارتي و نمايندگان مجلس در حال پيگيري موضوع هستند و يكي از موارد استيضاح وزير آموزش و پرورش عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان است. اخيرا نيز اخباري درخصوص تغيير هيأت مديره اين صندوق مطرح شد كه بنا به دلايلي همچنان مسكوت مانده ‌است.

کد خبر 347485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha