جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

کرتیس هنسن که بیش از همه با فیلم تحسین‌شده و برنده اسکار «محرمانه لس‌آنجلس» شناخته می‌شد، هفته گذشته در منزل خود در هالیوود هیلز از دنیا رفت. او هنگام مرگ ۷۱سال داشت.

کرتیس هنسن

به گزارش همشهري، فيلمساز بي‌حاشيه آمريكايي كه گفته مي‌شود به دلايل طبيعي درگذشته است، فيلمنامه محرمانه لس‌آنجلس را براساس رماني از جيمز الروي نوشت و آن را در 1997كارگرداني كرد. فيلم نخستين بار در دنيا در بخش مسابقه جشنواره كن به نمايش درآمد و زمستان همان سال نامزد 9جايزه اسكار ازجمله بهترين فيلم و بهترين كارگردان شد.

كوين اسپيسي، راسل كرو، گاي پيرس و كيم بسينگر بازيگران اصلي محرمانه لس‌آنجلس هستند كه 2جايزه اسكار بهترين فيلمنامه اقتباسي و بهترين بازيگر زن مكمل (بسينگر) را برد.«از دست دادن آن»، «همنشين بد»، «دستي كه گهواره را تكان مي‌دهد» و «رودخانه خروشان» فيلم‌هاي هنسن پيش از موفقيت خيره‌كننده محرمانه لس‌آنجلس بود. او در 2000«پسران شگفت‌انگيز» را با بازي مايكل داگلاس، توبي مگواير و كيتي هلمز ساخت و 2سال بعد روي صندلي كارگرداني «هشت مايل» با بازي امينم نشست؛ پروژه‌اي كه گفته مي‌شد براساس زندگينامه شخصي اين خواننده مشهور ساخته شده بود.

هنسن آخرين بار سال 2012 در نقش كارگرداني ظاهر شد و «در تعقيب ماوريكس» را ساخت. او يك سال پيش از وداع با پرده سينما، فيلم تلويزيوني «بزرگ‌تر از آنكه شكست بخورد» را كارگرداني كرد و با وجود 11نامزدي جايزه ‌امي، نصيبي از جوايز نبرد. اين فيلمساز در سال‌هاي اخير با بيماري فراموشي دست و پنجه نرم مي‌كرد و به همين دليل ديگر توان كار كردن نداشت.

کد خبر 347206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha