همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور اسلامی ایران پس از بازگشت به تهران نتایج گفتگوها و توافق های تهران و ایروان را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد گفت: در گفتگو با آقای کوچاریان رئیس‌جمهور و همچنین سایر مقامات ارمنستان علاوه بر مرور و پیگیری توافق های گذشته اسناد جدیدی میان دو کشور در بخش های اقتصادی، بانکی، کنسولی و در بخش انرژی و انتقال برق و همچنین حمل و نقل امضا شد.

رئیس‌جمهور افزود: تأسیس سرکنسولگری در دو کشور و سرمایه گذاری و همکاری مشترک در بخش‌های تولید انرژی در ارمنستان و ساخت نیروگاه بادی توسط بخش خصوصی از جمله این توافق‌ها بود.

آقای احمدی‌نژاد همچنین گفت: در زمینه برای استفاده بهتر از آب رودخانه ارس از جمله ساخت سد و نیروگاه بر روی این رودخانه توافق داریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدارش با ایرانیان مقیم از جمله دانشجویان افزود: در این دیدار نیز شور و نشاط و عشق ایرانیان در دفاع از حقوق ملت ایران وصف ناشدنی بود و ایرانیان با شور و نشاط در جامعه ارمنستان مشغول و تلاش و فعالیت هستند.

وی گفت: در گفتگو با تلویزیون ارمنستان هم دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران تشریح شد و در دانشگاه ایروان نیز هم سخنرانی داشتم و هم به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادیم و دیدار سرزده‌ای به همراه رئیس‌جمهور ارمنستان از میدان اصلی شهر ایروان داشتیم و با مردم ارمنستان هم گفتگو کردم.

آقای احمدی‌نژاد تأکید کرد: هر دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای و استقرار صلح و ثبات دیدگاه مشترک داریم و معتقدیم باید زمینه‌های تنش در منطقه از بین برود و مناقشات از طریق گفتگو حل و فصل شود.

رئیس جمهور گفت: در این مذاکرات مسائل عراق، افغانستان و فلسطین هم مطرح شد و دو طرف نگرانی خود را از اوضاع کنونی در این کشورها اعلام و بر ضرورت استقرار صلح و ثبات در این کشورها و همچنین حل و فصل مسئله فلسطین براساس عدالت و تاکید بر حقوق مردم فلسطین تاکید کردند.

رئیس‌جمهور گفت: سفر ما به ارمنستان بیش از 22 ساعت پیش بینی شده بود که به دلیل طولانی‌تر شدن دیدار با ایرانیان مقیم یک ساعت هم بیشتر از حد معمول طول کشید.

کد خبر 34719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز