همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما خلیج فارس را خانه خود می‌دانیم و معتقدیم هیچ بیگانه‌ای نباید در این خلیج فارس حضور داشته باشد.

علیرضا تنگسیری

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا ،دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس اظهار کرد: پیام این رژه، پیام حضور معنادار جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس است.

وی افزود: دشمنان ما از هزاران مایل دورتر به این منطقه می آیند و خرج می کنند و رزمایش برگزار می کنند و ما این پیام را به آنها می دهیم که دست از چنین برنامه هایی بردارند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حضور 160 فروند شناور مردمی در رژه دریایی خلیج فارس گفت: ما قادریم با همکاری کشورهای منطقه، امنیت منطقه را تأمین کنیم و با همکاری و وحدت بین ارتش و سپاه در مقابل هرگونه حرکت خصمانه می ایستیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال آشوب در منطقه نیستیم و بلکه می خواهیم امنیت را برقرار کنیم و رزمایش های مشترک با کشورهای منطقه می تواند این وحدت و امنیت در خلیج فارس را برقرار کند.

دریادار تنگسیری از برقراری امنیت کامل در خلیج فارس را مأموریت ویژه نیروی دریایی سپاه عنوان کرد و گفت: امروز به لطف خدا تمامی شناورها و تجهیزات نظامی در داخل تولید می شود و ما موشک های با برد بیش از 300 کیلومتر را در داخل تولید می کنیم.

وی با تأکید بر افزایش توان دفاعی کشور و به خصوص نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: ما در این منطقه 2 بار آمریکایی ها ، 2 بار انگلیسی ها ، یک بار کانادایی ها و یک بار نیز استرالیایی ها را بازداشت کرده ایم و این نشان دهنده اقتدار و توان دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بزرگ ترین رژه دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همزمان با سی و ششمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی( 31 شهریور 1359) با محوریت و فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه در آب های نیلگون خلیج فارس آغاز شد.

کد خبر 347048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha