همشهری آنلاین: جشن شکوفه‌ها برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی و جشن غنچه‌ها برای نوآموزان دوره پیش دبستانی از ساعت ۹ صبح فردا چهارشنبه به طور همزمان در مدارس و مراکز پیش دبستانی برگزار می‌شود.

آغاز مدارس

 

محمد دیمه‌ور معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه ثبت نام دانش آموزان 700 هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی و هفت میلیون و 600 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد و پیش بینی می‌شود شمار دانش آموزان کلاس اولی به یک میلیون و 400 هزار نفر برسد.

وی افزود: از حدود 700 هزار نوآموز دوره پیش دبستانی حدود 200 هزار نفر از آنها در مناطق محروم و دوزبانه هستند و آموزش و پرورش این دوره را به صورت رایگان برای آنها برگزار می‌کند. امسال برای نخستین بار ردیف اعتباری ویژه دوره پیش دبستانی در بودجه دیده شد و 50 میلیارد تومان برای ارتقای پیش دبستانی در مناطق دو زبانه و محروم پیش بینی شد و امیدواریم بتوانیم بتدریج این اقدامات را توسعه و پیش دبستانی را تقویت کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال شاهد ورود 13 هزار معلم به دوره ابتدایی خواهیم بود، اظهار کرد: معلمان جدید، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند. هرچند با ورود نیروهای جدید به این مقطع روبرو هستیم و بخشی از کمبود نیروی ما جبران می‌شود، اما از آنجا که هر ساله علاوه بر رشد جمعیت دانش آموزان، شاهد بازنشسته شدن و خروج تعدادی از نیروها هستیم، نیاز به تزریق معلم داریم

کد خبر 346894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha