همشهری آنلاین: معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: حقوق قربانیان ایرانی فاجعه منا در سطح بین الملل پیگیری می‌شود.

به گزارش مهر،حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت پیگیری قربانیان فاجعه منا گفت: با وکلای بین المللی در حال رایزنی هستیم و همچنین هئیت هایی را به  مناطق مختلف اعزام کرده ایم تا بهترین راه قضایی و بین المللی را بیابند و این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به پیام وزیر امور خارجه کشورمان به اولین سالگرد این فاجعه عنوان کرد: همان‌طور که در این پیام آمده با وجود تمامی کارشکنی های رژیم آل سعود، پیگیری فاجعه منا تا احقاق حقوق مسلم شهدا، قربانیان و آسیب دیدگان و بازماندگان شهدای این فاجعه غم انگیز  از دستور کار وزارت امور خارجه خارج نخواهد شد.

قشقاوی در خصوص روابط همه جانبه کشورمان با ترکیه به واسطه هم مرزی آذربایجان غربی با این کشور گفت: در ماجرای کودتای اخیر در ترکیه جمهوری اسلامی ایران در کنار مسئولان این کشور از دموکراسی حمایت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز تبادل هئیت هایی در سطوح مختلف ادامه دارد. در کنار روابط سیاسی روابط اقتصادی رو به رشدی با ترکیه داریم و امیدواریم سطح مبادلات اقتصادی با این کشور روز به روز افزایش یابد.

قشقاوی در خصوص اعلام حمایت کشورهای خارجی به خصوص ترکیه در زمینه احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد: هر کشور همسایه ای و هر نهاد بین المللی که بتواند و بخواهد به ما در احیای دریاچه ارومیه کمک کند ما استقبال می کنیم.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما در سطح بین المللی خشک شدن دریاچه ارومیه را به عنوان یک مشکل زیست محیطی مطرح کرده و می کنیم و امیدواریم دو سال اخیر تحول خوبی که در رابطه با احیای این دریاچه آغاز شده ادامه یابد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارد و هم مرزی با سه کشور خارجی نیز به عنوان یک مزیت می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی این استان شود، بر آمادگی این وزارتخانه برای گسترش سطح روابط استان با کشورهای همسایه تاکید کرد.

کد خبر 346356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha