چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

تذکر رئیس شورای شهر تهران درباره وجود مخازن عظیم ذخیره سوخت در محله شهران که در پاییز سال ۸۹ آن را در جلسه پارلمان پایتخت مطرح کرده بود، روز گذشته و بعد از حدود ۶سال باردیگر از سوی نایب‌رئیس شورای شهر تهران مطرح شد.

مخازن سوخت

مرتضي طلايي در جلسه علني ديروز شوراي شهر تهران با اشاره به حادثه انفجار در محله شهران كه خردادماه گذشته روي داد، خواستار رفع مشكلات اهالي و شهروندان حادثه‌ديده شد. علاوه بر اين، وي به تردد ده‌ها كاميون حامل مواد نفتي به سمت مخازن سوخت شمال غرب تهران اشاره كرد كه در همين محله قرار دارند و سال‌هاست تبديل به يكي از معضلات اهالي اين بخش از شهر شده است. به گفته طلايي، بايد قبل از وقوع يك حادثه خطرناك ديگر، فكري براي جابه‌جايي انبار نفت و بنزين يا تغيير مسير تردد كاميون‌هاي حامل سوخت شود. اين تذكر از سوي نايب‌رئيس شوراي شهر موجب شد تا مهدي چمران در جايگاه رئيس شوراي شهر يك‌بار ديگر نيز به معضلي اشاره كند كه در پاييز سال 89 و از همين جايگاه به آن اشاره كرده بود.

مهدي چمران درباره وجود مخازن سوخت در محله شهران و خطرات مربوط به آن گفت: ‌انبار نفت شهران روي گسل قرار دارد و شوراي شهر تهران از سال‌ها قبل پيگير جابه‌جايي آن بوده است و حتي مدتي بحث انتقال آن به اطراف كرج مطرح شده بود. وي حتي از عقد تفاهمنامه‌اي ميان شهرداري تهران و وزارت نفت برسر انتقال انبار سوخت شهران سخن گفت و اينكه به تازگي نيز در نامه‌اي جديد براي وزير نفت از موقعيت خطرناك اين منبع عظيم سوخت در جوار بافت‌هاي مسكوني سخن گفته شده است. رئيس شوراي شهر تهران بر اين مسئله نيز تأكيد كرد كه تاكنون چندين كاميون بنزين در اين محل واژگون شده اما خوشبختانه حادثه‌اي رخ نداده است. اگرچه مخازن سوخت موجود در محله شهران كه سابقه آنها به حدود 50سال قبل بازمي‌گردد پيش از توسعه مسكوني اين بخش از شهر وجود داشته‌اند اما هم‌اكنون با توسعه شهر بايد فكري به حال اين منابع بالقوه خطر كرد. اين در حالي است كه اهالي محله‌هاي همجوار با مخازن سوخت موجود بارها نگراني خود را در تماس با همشهري اعلام كرده‌اند.

کد خبر 346351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha