مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

صدو چهارمین ایستگاه متروی تهران به نام «شهید قدوسی» امروز در مراسمی افتتاح می‌شود.‌

آنگونه كه مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران گفته، اين ايستگاه‌ كه همزمان با سي و پنجمين سالگرد شهادت شهيد قدوسي و در مجاورت چهارراه شهيد قدوسي افتتاح مي‌شود، يكي از ايستگاه‌هاي بخش مياني خطوط مياني خط 3مترو است كه به بهره‌برداري مي‌رسد. وي افتتاح اين ايستگاه را فرصتي براي قدرداني از مجاهدت‌هاي 20هزار كارگر و مهندسي دانست كه هم ‌اكنون در متروي تهران مشغول به‌كار هستند. ‌هابيل درويش مديرعامل شركت متروي تهران دراين باره به همشهري گفت: اين ايستگاه از بخش شمالي خط3 مترو، نوزدهمين ايستگاهي است كه از طولاني‌ترين خط متروي خاورميانه امروز افتتاح مي‌شود.

ايستگاه شهيد قدوسي به واسطه قرار گرفتن در تقاطع خيابان‌هاي شهيد قدوسي، شهيد بهشتي و شريعتي مي‌تواند انبوهي از ده‌ها هزار مسافر را هر روز جابه‌جا كند و كاركرد ترافيكي خاصي در مناطق مركزي شهر دارد.

همچنين بهمن اسكندري مجري خط3 به همشهري گفت: در ساخت ايستگاه شهيد قدوسي، ‌82هزار مترمكعب خاكبرداري، 5هزار تن ميلگرد، ‌46هزار مترمكعب بتن‌ريزي و 35هزار مترمربع قالب بندي استفاده شده است. به گفته وي، اين ايستگاه با 11هزار مترمربع زيربنا ساخته شده است. در بخش سيويل و سازه آن 70ميليارد و در بخش تأسيسات 60ميليارد تومان هزينه شده است.

کد خبر 346303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha