همشهری آنلاین: سفر انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کالیفرنیا به دلیل ابتلا به عفونت ریه لغو شد.

 سفر انتخاباتی هیلاری کلینتون به کالیفرنیا به دلیل ذات الریه لغو شد

به گزارش بي بي سي، كلينتون پس از ناخوشی در مراسم سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در نیویورک به خاطر عفونت ریه تحت معالجه قرار گرفت.

دکتر لیزا بارداک گفت عفونت خانم کلینتون روز جمعه تشخیص داده شد و با آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفت و در مراسم روز یکشنبه دچار گرمازدگی و کم آبی بدن شد.

اما به گفته این پزشک خانم کلینتون اکنون "کم‌آبی بدنش رفع شده و حالش رو به بهبود" است.

خانم کلینتون قرار بود روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر، در ادامه کارزار انتخاباتی و با برنامه‎ای که شامل سخنرانی در مورد اقتصاد و جمع‎آوری پول به منظور پرداخت هزینه‌های انتخاباتی بود، برای سفری دو روزه به کالیفرنیا برود.

اما روز یکشنبه خانم کلینتون در تصاویر ویدئویی درحالی دیده شد که دستیارانش به او کمک می کنند وارد اتومبیل شود.

دکتر بارداک گفت: "خانم کلینتون را به خانه دخترش که در همان نزدیکی بود بردند. او دچار گرمازدگی شده بود."

ساعاتی بعد از انتقال به خانه دخترش، خانم کلینتون از خانه بیرون آمد و خطاب به خبرنگاران منتظر گفت: "حالم عالی است. امروز در نیویورک چه روز قشنگی است."
او سپس از آنجا به منزل خود رفت.

با وجود این، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، اعلام کرد که سفر امروز دوشنبه وی به کالیفرنیا لغو شده است.

دکتر لیزا بارداک پزشک هیلاری کلینتونِ ۶۸ ساله می گوید که خانم کلینتون هم اکنون به دلیل ذات الریه تحت معالجه است و آنتی بیوتیک مصرف می کند.

هیلاری کلینتون وقتی اخیراً در یکی از سخنرانی هایش به سرفه کردن افتاد، به شوخی گفته بود:«هربار از ترامپ حرف می زنم دچار آلرژی می شوم».

ستاد انتخاباتی خانم کلینتون، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری را متهم می کند که در تلاش است تا وضعیت جسمانی وی را نامناسب نشان دهد.

  • احتمال کناره گیری کلینتون از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

در همين حال یک نشریه انگلیسی از احتمال کناره گیری هیلاری کلینتون از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به علت ترس از بیماری و جایگزینی نامزدهای جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنامه‌های رقابتی خود را به دستور پزشکان متوقف کرده و برنامه‌های تبلیغاتی خود را نیز تغییر داده است.

کلینتون 69 ساله که روز گذشته در مراسم بزرگداشت حوادث 11 سپتامبر شرکت کرده بود به علت ضعف جسمی از حال رفته و به سرعت تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت.

یک فیلم ویدئویی که بعدا منتشر شد، نشانگر لحظه حساسی است، زمانی که زانوهای کلینتون خم شده و نزدیک بوده است که او روی زمین بیفتد. این اتفاق در شرایطی رخ داده است که کلینتون و تیم محافظ وی منتظر خودرویی بودند تا او را به مرکز درمانی منتقل کنند.

منابع آگاه مدعی شده‌اند که حزب دموکرات آمریکا به سرعت برای در نظرگرفتن یک نامزد جایگزین برای کلینتون وارد عمل شده است.

ولی یک مقام ارشد حزب دموکرات تاکید کرده است که تا زمانی که خانم کلینتون تصمیمی برای کناره گیری نداشته باشد، حزب دموکرات برای معرفی جایگزین وی اقدام نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حزب دموکرات نیز گفت: ما می‌توانیم احتمالات را بررسی کنیم، تصمیم با کلینتون است، آیین نامه‌های کمیته حزب کاملا روشن است، وضعیت نامزدی کلینتون کاملا به خودش مربوط است.

کمپین کلینتون اعلام کرده است که وی در برنامه‌های انتخاباتی 2 روز آینده در کالیفرنیا شرکت نخواهد کرد.

لیزا بارداک پزشک کلینتون در این باره تاکید کرد: خانم کلینتون سابقه سرفه به خاطر آلرژی داشته است. روز جمعه پس از بررسی‌های صورت گرفته درباره سرفه‌های طولانی مدت، مشخص شد که وی به ذات الریه مبتلا شده است. او با آنتی بیوتیک‌ها تحت درمان قرار گرفته و به وی توصیه شد تا استراحت کند و برنامه‌های انتخاباتی را لغو نماید.

وی افزود: اتفاق امروز صبح زمانی رخ داد که گرمای شدید هوا موجب شد تا آب زیادی از دست بدهد. من فقط او را معاینه کردم و خانم کلینتون پس از گذراندن دوران نقاهت بار دیگر سلامتی خود را به دست آورده است.

کمپین کلینتون نیز اعلام کرده است که وی تحت تاثیر گرمای شدید هوا قرار گرفته ولی اکنون احساس بهتری دارد.

کد خبر 346150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha