جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلانی: سایت کنفدراسیون فوتسال آسیا با معرفی تیم های آسیایی حاضر در این دوره از تیم ملی ایران به عنوان امید اول فوتسال قاره نام برد.

فوتسال ملی

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت AFC، هشتمین دوره جام جهانی فوتسال از یکشنبه (21 شهريور) در کلمبیا آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین گام بامداد سه‌شنبه باید به مصاف اسپانیا برود. بهترین افتخار فوتسال ایران در جام جهانی، رتبه چهارمی در سال ۱۹۹۲ است و بعد از آن هم در سال ۲۰۰۸ به مقام پنجمی رسید. در این دوره ۵ تیم از قاره آسیا در رقابت‌ها حضور دارند که البته نکته جالب عدم صعود ژاپن به این رقابت‌ها بوده است. تیم‌های فوتسال ایران قهرمان آسیا، ازبکستان، استرالیا، ویتنام و تایلند از قاره آسیا در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و به همین خاطر سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC در گزارشی به حضور این تیم ها در جام جهانی فوتسال اشاره کرده است و درباره تیم ملی ایران نوشت:

گروه F (اسپانیا- مراکش و آذربایجان)

تیم ملی فوتسال ایران قهرمان یازده دورا از چهارده دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و قدرتمندترین تیم آسیا، بعد از برتری برابر ازبکستان و قهرمانی در سطح قاره، با افتخاری دیگری وارد مسابقات خواهد شد. در این دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا که حکم صعود به جام جهانی را داشت، تیم ملی فوتسال ایران صعود آسانی به مرحله نهایی داشت و توانست ۴۸ گل به ثمر برساند و در ۶ مسابقه خود تنها ۴ بار دروازه خود را باز شده دید.

برتری ۶ بر صفر برابر اردن، ۷ بر صفر برابر چین و ۱۳ بر ۲ بر عراق باعث شد ایران در مرحله گروهی صعود بی دردسری داشته باشد و در ادامه و در مرحله حذفی نیز با ۷ گل قرقیزستان را در هم کوبید تا در مرحله نیمه نهایی حریف ویتنام شود و با نتیجه ۱۳ بر یک برابر این تیم آسیای شرقی غلبه کند تا راهی دیدار نهایی شود.

نمایش خوب قدرت بهادری و فرهاد توکلی در دیدار نهایی باعث شد تا ایران با نتیجه ۲ بر یک بر ازبکستان غلبه کند. هر چند ازبک‌ها نیز نمایش خوبی در این بازی از خود نشان دادند ولی این بار نیز این ایران بود که توانست قهرمانی را در آسیا کسب کند.

تیم ملی فوتسال ایران در اولین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی کلمبیا باید برابر اسپانیا یکی از تیم‌های خوب فوتیال جهان دیدار کند. دو تیم در دوره قبل نیز در اولین دیدار مرحله گروهی با هم دیدار کردند که آن دیدار با تساوی به پایان رسید.

کد خبر 345880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha