همشهری آنلاین: کمتر از یک هفته پس از سفر "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه به ایران، هیئتی 30 نفره تجاری به سرپرستی یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و تهران، به مسکو می‌رود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هدف از این سفر فراهم کردن زمینه فعالیت‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور اعلام شده‌است و هیئت 30نفره ایرانی قرار است علاوه بر شرکت در مراسم "روز اقتصاد ایران" بامقامات اقتصادی دولتی و فعالان بخش خصوصی روسیه و همچنین تجار ایرانی، مسئولان سرکنسولگری ایران ومسوولان اتاق بازرگانی آستراخان، دیدار ومذاکره کند.

یحیی آل‌اسحاق، سرپرست هیئت تجاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، پیش از عزیمت به کشور روسیه گفت: مسائل بسیارمهمی از جمله حل برخی مسایل گمرکی و محدودیت‌های تجاری، همچنین بررسی فرصت‌های مشترک سرمایه‌گذاری در دستور کار هیئت ایرانی قرار دارد.

وی افزود: هرچند برنامه‌های مربوط به اعزام هیئتی تجاری از سوی اتاق تهران در هفته‌های گذشته، تنظیم شده‌است اما سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور روسیه به ایران، بر اهمیت مذاکرات هیئت ایرانی افزوده‌است.

رئیس اتاق تهران گفت: درصورتی که سطح روابط دیپلماتیک ایران و روسیه تا این اندازه مناسب و دوستانه نبود، باز هم سفرهیات ایرانی به مسکو،برای حل برخی مسایل و مشکلات گمرکی و تجاری، اهمیت فوق العاده‌ای داشت.

یحیی آل اسحاق گفت: در هیئت اعزامی به مسکو، به جز فعالان بخش خصوصی، نمایندگانی در سطح معاون وزیر و مدیران ارشد از وزارت‌خانه‌های بازرگانی، امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی و صنایع و معادن حضور دارند که می‌تواند بر کیفیت مذاکرات این هیئت تجاری، تأثیرگذار باشد.

وی افزود: برنامه‌های متعددی از جمله نشست با تجار ایرانی، دیدار و مذاکره با مقامات اتاق‌های بازرگانی، برگزاری روز اقتصاد ایران، مذاکره با مقامات گمرکی و مسئولان تجاری آستراخان در دستورکار هیئت ایرانی قرار دارد.

آل‌اسحاق با اشاره به مراسم "روز اقتصاد ایران" که سال گذشته به ابتکار اتاق تهران و با همکاری وزارت امورخارجه در کشورهای اسپانیا، پرتقال و ایتالیا برگزار شده‌است، گفت: بازتاب مثبت فعالیت‌های برون‌مرزی، مارا برآن داشته‌است تا برگزاری این گونه مراسم را همچنان در دستور کار داشته باشیم.

اعضای هیئت تجاری اتاق تهران، به همین مناسبت گردهم آمدند تا اهداف و فرصت‌های سفر به روسیه را مرور و زمینه رایزنی مؤثر با مقامات کشور روسیه را فراهم کنند.

در سفرهیئت تجاری اتاق تهران، اسدالله عسگراولادی -رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه، شاهرخ ظهیری -عضو هیئت رئیسه اتاق تهران، هادی تیزهوشان -رئیس اتاق رشت، موسی وفائیان - رئیس اتاق ساری، حسن طاهریان -مشاور اقتصادی وزارت امور خارجه، سیدکمال سیدعلی -مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات، احمد جمالی -مدیرکل سرمایه‌گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و جمع دیگری از مدیران و فعالان اقتصادی کشور، رئیس اتاق تهران را همراهی می‌کنند.

کد خبر 34582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز