همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت اظهار داشت: ظرفیت‌های دولتی برای مهار اعتیاد محدود است، مهار اعتیاد، مشارکت اجتماعی، نیاز دارد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سيد محمدهادی ایازی، در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز اقامتی مدل طبی ‏زنان و زنان باردار مصرف کننده مواد مخدرکه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: معتاد و ‏گروه‌های جدید مبتلا به به مواد افیونی بخشی از واقعیت‌های اجتماعی هستند که غیرقابل انکارند. معتاد متجاهری که مواد مخدر را به صورت علنی در جامعه بفروش می رساند قطعاً مجرم است.

معاون وزیر بهداشت اصل ‏مشارکت و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را امر جدی تلقی کرد و افزود: در این مقوله، دولت و نظام ‏حمایت خواهد کرد و تلاش ما این است در امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و صیانت معتاد پس از بهبودی از ظرفیت‌های ‏مردمی، بیشتر بهره‌مند شویم.‏

ایازی گفت: روزی سیگار کشیدن برای خانم‌ها در اجتماع امری قبیح و نابخشودنی بود اما متأسفانه امروز قلیان کشیدن و یا حتی تریاک به ‏امری معمول بدل شده است، بنابراین باید فرهنگ سازی کنیم.

‏ وی افزود: هنرمندان، ورزشکاران و اصحاب رسانه و همچنین مدیران با مشارکت و همراهی یکدیگر می‌توانند در این زمینه بسیار موثر عمل کنند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به آمار رو به رشد تولد نوزادان معتاد در کشور افزود: این موضوع به یکی از دغدغه‌های جدی ما تبدیل شده است و مانده ایم برای درمان مادر معتاد باردار، زایمان این فرد، درمان نوزاد تازه متولد شده معتاد و نگهداری آنها و ‏تحویل نوزاد متولد شده به مادر معتاد چه باید کنیم.

  • برون‌سپاري را در دستور كار قرار دهيم

ايازي، بر برون‌سپاری خدمات تاكيد كرد و گفت: اظهار کرد: باید بپذیریم که از ما بهتر خود مردم، هستند که می‌توانند این اقدامات را انجام دهند، به همین دلیل با توجه به آنکه در حال حاضر اقدامات بسیار ارزشمندی به وسیله مردم و بخش خصوصی در کشور در حال انجام است، باید برون‌سپاری را در دستور کار قرار دهیم. باید بپذیریم گروه‌های داوطلبی در سطح جامعه وجود دارند که دغدغه آنها سلامت مردم است.بايد شرایط مشارت اجتماعی را در کشور افزایش دهیم تا سازمان‌های مردم نهاد متعددی که در این حوزه در کشور فعال هستند، با یکدیگر همکاری کرده تا شاهد کاهش حداقلی آسیب باشیم.

کد خبر 345808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha