سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

اگر برای دیدن یک نمایش نام کارگردان و بازیگران برایتان در درجه اول اهمیت قرار دارد، پیشنهاد ما به شما در نیمه‌های شهریور رفتن به تماشاخانه ایرانشهر به جای مجموعه تئاتر شهر یا دیگر تماشاخانه‌های قدیمی‌تر است؛ جایی که هر چهارنمایش آن می‌تواند به لطف اعتبار نام‌های آشنا، رضایت تماشاگران را جلب کند.

نمایش

به گزارش همشهري، نيما دهقان، افسانه ماهيان، پارسا پيروزفر و ايوب آقاخاني با تازه‌ترين نمايش‌هاي خود هر روز جز شنبه‌ها در 2سالن استاد حميد سمندريان و دكتر فرهاد ناظرزاده‌كرماني روي صحنه مي‌روند. دهقان نمايش بدون كلام «جاودانگي» را با هنرنمايي فرزين صابوني ساعت 21به‌مدت 50دقيقه اجرا مي‌كند و نمايش 90دقيقه‌اي «از زیرزمین تا پشت‌بام» به کارگردانی ماهیان و بازي الهام کردا، صابر ابر، هوتن شکیبا و مارین ون‌هولک ساعت 19روي صحنه مي‌رود. اجراي هر دو نمايش تا 9مهر ادامه دارد.

پيروزفر هم كه مدتي است از سينما و تلويزيون دوري كرده و روياهايش را در تئاتر مي‌جويد، «ماتریوشکا» را ساعت 18:30در سالن ناظرزاده در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي‌دهد. او تنها بازيگر اين نمايش 100دقيقه‌اي است و خودش در هر 8نقش آن بازي مي‌كند. آقاخاني ديگر كارگردان اين روزهاي همين سالن است كه آن را ساعت 20:30با بازي خودش، بهاره رهنما و نگار فروزنده اجرا مي‌كند. اين دو نمايش تا جمعه 16مهر روي صحنه خواهد ماند.

سالن اصلي تئاتر شهر اين روزها ميزبان نمايش «سه‌ خواهر و دیگران» حمید امجد است كه اجراي آن تا 7مهر هر روز جز شنبه‌ها ساعت 19:30ادامه خواهد داشت. سرنوشت «اگر...» وحيد رهباني در تالار چهارسو به بازبيني امروز بستگي دارد و قشقایی تا 26شهريور ميزبان «کولا» به کارگردانی نصیر ملکی‌جو است. سيروس همتي از نيمه دوم شهريور نمايش 50دقیقه‌ای «صبح بخیر» را در تالار سايه روي صحنه مي‌برد و در پلاتو تئاتر شهر، اجراي «سپنج رنج و شکنج» شهرام گیل‌آبادی تا پايان شهريور ساعت 20 ادامه دارد.

سالن حافظ تا 18شهريور ساعت 17:30 ميزبان «يرما» به كارگرداني الهام شكيب و اشكان صادقي است و فاطمه رادمنش ساعت 19:30 «دوشیزگان باغ لیمو» را براساس «خانه برناردا آلبا» فدريكو گارسيا لورکا در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می‌برد. «همسایه آقا» کار حسین کیانی تا 22شهريور ساعت 21در تئاتر باران با بازي فریده سپاه‌منصور، حبیب دهقان‌نسب، رویا میرعلمی، شهرام حقیقت‌دوست، امیررضا دلاوری و مهدی پاکدل اجرا مي‌شود و بركه فروتن «هزار و يك مكر» را تا 21شهريور ساعت 19:30در تالار محراب اجرا مي‌كند.

تالار مولوي از 19شهريور ميزبان «پرسه‌هاي موازي» پيام لاريان است كه هر روز ساعت 20:30روي صحنه مي‌رود. اجراي نمایش «پرتره مرد ریخته» به نویسندگی و کارگردانی مشترک غلامحسین دولت‌آبادی و آراز بارسقیان هم از 15شهریور در تماشاخانه سنگلج آغاز شده است. اين نمایش با نام فرعي «مکاشفه‌ای در زندگی عبدالحسین نوشین» 25اجرا در ساعت 19:30خواهد داشت و اصغر همت تنها بازيگر تمام نقش‌هاي آن است.

  • دوشس ملفي در تئاتر مستقل تهران

اجراي «رویای یک شب نیمه تابستان» به کارگردانی مصطفي کوشکی فردا در تئاتر مستقل تهران به پايان مي‌رسد و قرار است پس از آن، «براساس دوشس ملفي» به كارگرداني محمد رضايي‌راد براساس متني از نغمه ثميني اجرا شود. رضا بهبودى، احمد ساعتچيان و باران كوثري بازيگران اين نمايش هستند كه از 23شهريور ساعت ٢٠ در تئاتر مستقل تهران روى صحنه مى‌رود.

کد خبر 345660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha