همشهری آنلاین: هیئت عالی جذب هیئت علمی، برگزاری آزمون روان‌‌شناسی برای متقاضیان جذب در هیئت‌‌ علمی را به صورت آزمایشی در برخی دانشگاه‌ها تایید کرد.

به گزارش تسنیم، صد و هفتادو ششمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

رئیس هیئت مرکزی جذب وزارت علوم در اين جلسه گفت: از سال 1388 تاکنون 49121 رأی توسط این هیئت‌ها در راستای اختیارات و صلاحیت آنان مبنی بر جذب اعضای هیئت علمی دانشگا‌ه‌ها صادر شده است.

پس از ارائه این گزارش اعضای هیئت عالی جذب مقرر کردند، پس از تفویض اختیار از جانب وزیر علوم، تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی در برخی رشته‌‌ها منوط به کسب حداقل امتیازات لازم مقرر در آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی برای احراز مرتبه دانشیاری بوده که تشخیص این موضوع نیز با هیئت مرکزی جذب وزارت علوم است.

در ادامه جلسه نیز مقرر شد جذب و جابجایی متقاضیان ایثارگر دارای صلاحیت علمی و عمومی توسط هیئت مرکزی جذب وزارت علوم و بهداشت انجام شود.

دستور بعدی جلسه بررسی مقررات مربوط به ده سال ماندگاری برای بازنشستگی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که با رای مثبت اعضاء این مقررات به تصویب رسید.

همچنین پیشنهاد اجرایی شدن طرح آزمون روانشناسی در کارگروه‌های صلاحیت عمومی مطرح شد و اعضاء مقرر کردند در دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم بهزیستی و توانبخشی، فرهنگیان، تبریز و آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و تحت نظارت تعدادی از اعضای هیئت عالی جذب این طرح به صورت آزمایشی اجراء شود.

کد خبر 345636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha