مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور شهردار تهران با تأکید بر این که هیچ فرد حقیقی و حقوقی خارج از تعاونی از شهرداری، مسکن دریافت نکرده است، افزود: تنها پرسنل شهرداری در قالب ۱۱۴ تعاونی مسکن دریافت کرده‌اند.

محمود صلاحی

به گزارش ایسنا، محمود صلاحی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که پیرامون واگذاری املاک نجومی پخش شد، گفت: از خداوند بزرگ طلب می‌کنم با صدق کلام و نیت درست واقعیت را به مردم اعلام کند.

وی با اشاره به ۵۶۴۳۳ نفر پرسنل در شهرداری تهران که در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: ۲۷۶۳۷ نفر از پرسنل شهرداری تهران در قالب ۱۱۴ تعاونی مسکن ظرف ۱۰ سال گذشته برای گرفتن مسکن ساماندهی شده‌اند که از این میان ۱۴۳۳۵ نفر با همکاری همه پرسنل شهرداری و ارگان‌های مرتبط از جمله آب و برق و گاز و ... موفق به اخذ مسکن شده‌اند. این تعاونی‌ها همه پرسنل رسمی و قراردادی را در شهرداری تهران به عنوان عضو دربرگرفته‌اند تا با ارائه تسهیلات موجبات خانه‌دار شدن آنها را فراهم کنند.

  • اشخاص غیرمرتبط با شهرداری تهران مسکنی دریافت نکرده‌اند

مشاور شهردار تهران با تأکید بر این که اشخاص غیرمرتبط با شهرداری تهران مسکنی دریافت نکرده‌اند، افزود: ۲۷۶۳۷ نفر در تعاونی‌ها در مراحل مختلف تملک زمین، نازک‌کاری و ... هستند تا مسکن خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور وظیفه نظارت بر همه دستگاه‌ها را بر عهده دارد. بر همین اساس شهرداری تهران نیز از این نظارت مستثنی نیست اما تاکنون نامه‌ رسمی از سوی سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران ارسال نشده است و تنها کارشناس این سازمان بر اساس چند برگ گزارش سوالاتی را از مسئولین عضو ستاد مسکن شهرداری تهران مطرح کرده است و به دلیل این که فرصت این پاسخگویی اندک بوده، پاسخ آن داده نشده اما این سوالات نباید در رسانه‌ها درج می‌شد.

وی تأکید کرد: ریاست قوه قضاییه نیز در این موضوع تأکید داشته که هنوز این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته لذا طرح این مسئله در رسانه‌ها کار درستی نبوده است.

صلاحی به لیستی که در مورد واگذاری املاک به افراد خاص مطرح شده بود، اشاره کرد و افزود: اساسی ۳۳ نفر از آنها کذب محض بوده و الباقی از طریق تعاونی خانه دریافت کرده‌اند. بی‌تردید برای واگذاری‌ها افراد باید عضو تعاونی باشند و این واگذاری‌ها بر اساس مرّ قانون بوده است.

وی در خصوص تعداد مدیرانی که مسکن به آنها واگذار شده است، گفت: ۱۵۰ نفر از مدیران شهرداری تهران در قالب این تعاونی‌ها مسکن دریافت کرده‌اند و در شهرداری تهران تنها مسکن به پرسنل واگذار شده و هیچ‌گونه واحد تجاری یا ملکی به فرد حقیقی یا حقوقی واگذار نشده است.

وی ادامه داد: مسکن‌های واگذار شده به پرسنل شهرداری تهران در منطقه ۱، ۲۲۷ نفر، در منطقه ۲، ۱۵۵۳ نفر، در منطقه ۵، ۳۳۹۷ نفر، در منطقه ۸، ۱۳۵۸ نفر و در منطقه ۲۲، ۹۴۱۶ نفر از تسهیلات مسکن استفاده کرده‌اند.

وی مبنای واگذاری‌ مسکن در تعاونی‌های شهرداری را سنوات و آورده فرد خواند و افزود: تنها افرادی می‌توانند در تعاونی‌های مسکن عضو شوند که ۵ سال از سابقه فعالیت آنها در شهرداری تهران گذشته باشد و قبلاً از تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند.

مشاور شهردار تهران تأکید کرد: شورای شهر در سال ۱۳۸۵ به شهردار تهران اجازه داده بود تا تسهیلات و مسکن برای کارکنان این نهاد ایجاد کند. همچنین تا سال گذشته شورا اجازه داده بود به هر فرد در تعاونی ۲۰ میلیون تومان در عوارض پروانه معافیت داده شود که این رقم برای سال ۱۳۹۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین زمین برای ساخت مسکن تا سقف ۵۰ درصد تخفیف تنها به تعاونی‌ها واگذار می‌شود. البته این زمین‌ها پس از قیمت‌گذاری کارشناس رسمی دادگستری به تعاونی‌ها واگذار می‌شود که شهرداری برای ارائه تسهیلات جهت خانه‌دار کردن پرسنل، تا سقف ۵۰ درصد تخفیف در نظر می‌گیرد.

صلاحی در خصوص سابقه‌ بازرسی در زمینه‌ واگذاری مسکن به پرسنل توسط سازمان بازرسی گفت: دو سال پیش و در سال ۱۳۹۳، از سوی سازمان بازرسی کل کشور درخواست گزارشی شد که این گزارش توسط شهرداری ارائه شد و مورد تأیید این سازمان قرار گرفت.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران آمادگی دارد در هر زمانی در خصوص واگذاری مسکن از سوی نهادهای نظارتی پرسش انجام شود، پاسخگو باشد. در این زمینه هیچ خط قرمزی وجود ندارد و شهرداری نهایت همکاری را با سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی انجام خواهد داد. بر همین اساس نیز شهردار تهران دستور داده است با هیئت نظارتی سازمان بازرسی کل کشور همه بخش‌های شهرداری نهایت همکاری را داشته باشند.

وی مرجع تشخیص تخفیفات ارائه شده در خصوص املاک واگذاری شده به تعاونی‌های مسکن شهرداری را ستاد مسکن شهرداری تهران خواند و افزود: در ستاد مسکن شهرداری تهران نماینده تعاونی‌ها و تعدادی از مدیران شهرداری تهران عضو هستند که به تناسب زمین و تعداد اعضای تعاونی این تخفیفات ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: به هیچ‌ عنوان خانه به فرد واگذار نمی‌شود و تنها در برخی موارد خانه‌هایی که در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرند که بعضاً به عنوان بدهی به شهرداری تهران داده می‌شود در قالب تعاونی‌ها به افراد داده می‌شود. گاهی نیز این خانه‌ها در جریان تملک پروژه‌هایی همانند امام‌علی این خانه‌ها به صورت تهاتر به افراد واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۸۷۳ نفر از پرسنل اتوبوسرانی مسکن خود را دریافت کرده‌اند این در حالی است که بسیاری از افراد جامعه ما در شرایط کنونی نمی‌توانند به صورت یک‌جا پول مسکن را پرداخت کنند. لذا شهرداری تهران نیز وظیفه دارد با پرداخت تسهیلات و در نظر گرفتن تخفیفات ویژه برای پرسنل خود امکان خرید خانه را فراهم کند.

مشاور شهردار تهران تأکید کرد: در ۱۰ سال گذشته انضباط مالی شهرداری تهران، ارتقای چشمگیری داشته و در حال حاضر سالانه ۲ مرتبه کلیه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران حسابرسی می‌شود.

وی ادامه داد: قطعاً مدعی نیستیم که هیچ تخلفی انجام نشده اما اگر تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد می‌کنیم و اگر جرمی رخ داده باشد باید مجرمین مجازات شوند. بی‌تردید قوه قضاییه مسئول اجرای عدالت در کشور است و شهرداری تهران نیز تابع گزارش نهایی دستگاه قضایی کشور خواهد بود.

کد خبر 345627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha