دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

یک روز پس از انتشار سخنان وزیر ارشاد علیه سازندگان «رستاخیز»، احمدرضا درویش به شیوه مالوف همچنان سکوت پیشه کرد اما روابط عمومی پروژه در بیانیه‌ای ۱۳۰۰ کلمه‌ای به برخی ادعاهای علی جنتی پاسخ داد.

سینما

به گزارش همشهري، فيلم عاشورايي رستاخيز 16 ماه پس از اكران عمومي و 3 سال پس از حضور موفق در جشنواره فجر، همچنان جنجالي و خبرساز است. تازه‌ترين حاشيه هم مربوط به راي بدوي ديوان عدالت اداري است كه وزارت ارشاد را ملزم كرده 40 ميليارد تومان خسارت به سازندگان فيلم بپردازند. اين راي با واكنش تند وزير ارشاد مواجه شد و جنتي رستاخيزي‌ها را به كسب منافع مادي از قبل آن متهم كرد.

درويش كه مدت‌هاست روزه سكوت گرفته، در اظهار نظري بسيار كوتاه ماجرا را به داوري در محاكم قضايي منوط دانست و گفت: «هيچ چشم‌اندازي ندارم و فقط مي‌توانم بگويم براي خودم متاسفم كه در چنين فضايي نفس مي‌كشم.» از سوي ديگر، روابط عمومي پروژه بيكار ننشست و در پاسخ به سخنان وزير ارشاد، بيانيه‌اي بلندبالا منتشر كرد.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: «سازندگان فیلم هرگز ادعا نکرده‌اند که رستاخيز را وزارت ارشاد توقیف كرده است. آنچه در نامه سازمان سینمایی آمده، تعلیق و توقف نمایش عمومی است و تا امروز اصلاحیه مورد ادعای وزیر يعني تاباندن هاله نور بر سیمای حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) کتبی به تهیه‌کننده اعلام نشده و اصلاحيه شفاهي فاقد وجاهت قانوني است.»

اين بيانيه پس از پاسخگويي به مواردي چون سهم 57 درصدي خيرين داخلي و خارجي در توليد فيلم و رفع نشدن اشكال‌هاي 25گانه، چنين به پايان رسيده است: «سازندگان فیلم رستاخیز با توکل بر خداوند سبحان بر باور خود ایستادگی خواهند کرد و اعاده حق‌الناس را وظیفه خود می‌دانند. کشتی فرهنگ و هنر، بدون چراغ هدایت به ساحل نجات نمی‌رسد.»

کد خبر 345548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha