یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- علی شاکری: با گذشت کمتر از یک هفته از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ از جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی حاضر در این رقابت‌ها، رادیو ورزش نخستین رسانه‌ای بود که عملکرد خود را عصر پنجشنبه ۱۱ شهریور در برنامه‌ای دوساعته تحت نام پرونده، به بوته نقد کارشناسان و مخاطبین گذاشت.

Poster

کاری که نه بی سابقه، اما در روزگاری که همه به نوعی از نقد عملکرد خود گریزانند، بسیار ارزشمند بود و مسئولين این شبکه و به خصوص مدیر جوان آن بدون هراس از بیان ضعف‌ها، نقد را نوعی فرصت در جهت پیشرفت و حرکت رو به جلو قلمداد کرد، نه تهدید.

البته همه رسانه‌ها اعم از شنیداری، تصویری و مکتوب و حتی رسانه‌های اجتماعی که نقشی پررنگ‌تر از همیشه در این دوره از بازی‌های المپیک داشته‌اند، باید خود را هر چه زودتر در معرض بوته نقد مخاطبین و کارشناسان قرار دهند. اگر هدف و نیت مبتکرین پیشرفت باشد!

  • بی‌تمایلی فدراسیون‌ها به واکاوی

با گذشت بیش از یک هفته از پایان المپیک ریو و خوابیدن سرو صدای این رویداد جهانی، هنوز هیچ فدراسیون ورزشی کشورمان در خصوص مباحثی چون نقد و کارشناسی اعلام آمادگی نکرده است و یا حداقل نشان داده‌اند چندان میانه و تمایلی به واکاوی آنچه گذشت ندارند، چه رسد به تعیین زمان و مکانی برای نشست‌های اینچنینی!

هر چند هم علاقه‌مندان به ورزش خاطرات خوبی هم از چنین نشست‌هایی ندارند. نشست‌هایی که همواره به هنگام شکست‌ها و ناکامی‌هایی که گریبانگیر برخی رشته‌های ورزشی شده و بدون منتج شدن به نتیجه خاصی به پایان رسیده است.

جلساتی نمایشی که به نوعی فقط جهت فروخواباندن صدای اعتراض منتقدین بود و بس. امیدواریم این بار همانطور که معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش نوید داده است، شاهد یک ارزیابی دقیق و راهگشا و پربار باشیم. البته امیدواریم که اين مهم در فضایی آرام و فنی رنگ تحقق بگیرد.

 

کد خبر 345371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha