یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

علی اصغرمحمدی: آیین نمادین طرح پلیس یاران جوان و نوجوان با حضور وزیر آموزش و پرورش، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده پلیس راه ناجا و جمعی از مسئولان در مدرسه راهنمایی امام خمینی(ره) منطقه 15 آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در طرح همیاران پلیس 8میلیون و 150 هزار نفر از مقاطع مهدکودک، پیش دبستانی و دبستانی حضور دارند و در طرح پلیس یاران نوجوان و جوان که دیروز آغاز به کار کرد دانش‌آموزان دبیرستان و راهنمایی  را در بر می‌گیرد.

پلیس یاران جوان در گذشته در قالب پلیس پیشتاز با راهنمایی و رانندگی همکاری می‌کردند و امسال سعی شده با ساماندهی آنها در قالب پلیس یاران جوان و نوجوان، از آنها در طرح‌های نیروی انتظامی یاری گرفته شود.

فرمانده نیروی انتظامی در این آیین گفت: طرح همیاری پلیس و پلیس یار نوجوان و جوان حس مسئولیت پذیری را از دوران کودکی در فرد زنده می‌کند و او را برای ورود به عرصه اجتماعی با یک فرهنگ صحیح آماده می‌کند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم افزود: طرح همیاری پلیس یک فکر الهی بود که در ذهن بندگانش خطور کرد که طی آن مسئولیت پذیری از دوران کودکی به آینده سازان این مرز و بوم آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای موفق این طرح اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی از این طرح به‌عنوان یک الگوی بی‌نظیر جهانی یاد کرده  که مهم‌ترین و موفق‌ترین تجربه در این زمینه است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اجرای این طرح در بهبود شاخص‌های رانندگی در کشور تأثیر به سزایی داشته و نمونه موفقی از همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش است.

وی افزود: در برخی موارد مشاهده شده  که پلیس یاران در اجرای قوانین گوی سبقت را از مأموران نیروی انتظامی ربوده‌اند و با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: براساس اعتقادات اسلامی ما، نباید نسبت به مسائل دیگران بی‌تفاوت باشیم و طرح همیار پلیس گامی ایده‌ال است که دانش‌آموزان طی آن نسبت به مسائل دیگران حساس می‌شوند.

محمود فرشیدی  با اشاره به این که طرح همیاران پلیس گامی به سوی مدرسه زندگی است، اظهار کرد: 350 هزار نفر از معلمان نیز در این طرح به آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان می‌پردازند.

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در این آیین طرح همیاری پلیس را یکی از طرح‌های موفق عنوان کرد و گفت: تشکیل همیاران پلیس در نوروز 86 به‌عنوان یک حرکت ملی، الهی و انسانی باعث شد تا بهبودی بی‌سابقه در نحوه رانندگی کشور پدید آید.

سردار محمد رویانیان با اشاره به این که این طرح گرایش و علاقه بی‌سابقه‌ای در بین کودکان و نوجوانان به پلیس گسترش می‌دهد، افزود: امید به آینده روشن و توسعه رفتاری در کشور محصول این تعامل بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی است.

وی اظهار داشت: از امروز بذر مبارکی به نام همیاری پلیس و پلیس‌یار جوان و نوجوان در کشور پاشیده می‌شود که تجربه مبارک و طیبه آن را با مراقبت و آبیاری درست شاهد خواهیم بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تشکیل همیاران پلیس در نوروز 86 را به‌عنوان یک حرکت ملی ذکر کرد و گفت: این طرح که از نوروز 86 به صورت آزمایشی در کشور اجرا شد باعث بهبود بی‌سابقه رانندگی شد.

وی افزود: همیاران پلیس با فعالیت‌های خود باعث شدند تا علاوه بر بهبود وضعیت رانندگی در کشور میزان تصادفات نیز کاهش یافته و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی بی‌سابقه‌ای در کودکان و دانش‌آموزان برانگیخته شود.

وی با بیان اینکه امروز 8 میلیون دانش‌آموز در کشور به‌عنوان همیار همیشگی پلیس انتخاب شده‌اند گفت: اجرای طرح همیاری پلیس باعث شد تا کشورهای منطقه و سازمانهای جهانی نیز از این طرح استقبال کنند.

رئیس گروه آموزش و پرورش ابتدایی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره گفت: به نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان اول ابتدایی نشان همیار یکم پلیس، دانش آموزان پایه های دوم و سوم دبستان نیز نشان همیار دوم پلیس دریافت می کنند.

امیر حسین ملکی افزود: به دانش آموزان پایه‌های چهارم و پنجم نیز نشان همیار سوم پلیس اعطا می شود و دانش آموزان پایه اول راهنمایی هم به‌عنوان پلیس یار جوان شناخته می شوند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در همه مراکز پیش دبستانی و مدارس شهر تهران اظهار داشت: از 489 هزار دانش آموز پیش دبستانی و ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران حدود 300 هزار دانش آموز مشمول این طرح هستند.

رئیس گروه آموزش و پرورش راهنمایی آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: امسال این طرح در 5 منطقه 1، 5، 7، 11 و 19 و در هر منطقه فقط در 5 مدرسه اجرا می شود.

علمداری افزود: این طرح امسال به صورت آزمایشی در 25 مدرسه دوره راهنمایی آموزش و پرورش شهر تهران اجرا خواهدشد.

کد خبر 34532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز