شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان روز ۵سپتامبر (دوشنبه ۱۵ شهریور) با نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی در کازان، مرکز جمهوری تاتارستان روسیه آغاز به‌کار می‌کند.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان

به گزارش همشهري، فيلم 178دقيقه‌اي محمدرسول‌الله(ص) كه پيش از اين در چند شهر ديگر روسيه ازجمله سن‌پترزبورگ براي مسلمانان و سينمادوستان به نمايش درآمده، در نخستين روز جشنواره كازان پيش از برگزاري مراسم افتتاحيه و پهن شدن فرش قرمز براي مهمانان ويژه، 2نوبت در ساعت‌هاي 14و 17در سالن رودينا روي پرده مي‌رود. ضمن اينكه براي آن يك نمايش ديگر در ساعت 19در سالن كورستن برنامه‌ريزي شده است.

سينماي ايران همواره جايگاهي خاص در جشنواره كازان داشته و در 11دوره گذشته، سينماگراني چون عزيزالله حميدنژاد با «اشك سرما» و زنده‌ياد رسول ملاقلي‌پور با «ميم مثل مادر» جوايز اصلي آن را براي ايران به ارمغان آورده‌اند. «بابا عزيز» به كارگرداني ناصر خمير و بازي زنده‌يادان پرويز شاهين‌خو و حسين پناهي هم كه جزو محصولات مشترك ايران با فرانسه و تونس است، از برگزيدگان اين جشنواره در سال‌هاي اخير بوده است.

امسال علاوه بر حضور چند فيلم كوتاه در بخش‌هاي مختلف جشنواره كازان يا قازان، مستند 72دقيقه‌اي «من مي‌خوام شاه بشم» به كارگرداني مهدي گنجي در بخش مسابقه مستندهاي بلند به نمايش درمي‌آيد. فيلم 90دقيقه‌اي «مميرو» ساخته هادي محقق هم نماينده ايران در بخش مسابقه فيلم‌هاي بلند داستاني است. انيميشن «مبارك» ساخته محمدرضا نجفي امامي و مستند «رودخانه ليان» رامتين بالف هم در اين جشنواره به نمايش درمي‌آيند.

در اين دوره، فيلمسازاني از 30كشور اسلامي از سراسر جهان به‌ويژه روسيه و كشورهاي مشترك‌المنافع براي حضور در جشنواره به كازان در جمهوري تاتارستان مي‌آيند و پيش‌بيني مي‌شود بيش از 20هزار نفر از نمايش آثار استقبال كنند. جشنواره فيلم مسلمانان 11سپتامبر با برگزاري مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان به پايان مي‌رسد.

کد خبر 345312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha