همشهری آنلاین: قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: ۱۲ دانشگاه ایرانی با دانشگاه‌های روسیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا می‌کنند.

ایران و روسیه

به گزارش مهر، دكتر حسین سالارآملی گفت: نشست مشترک دانشگاه‌های روسیه و ایران اواخر مهر ماه در تهران برگزار می‌شود که در این نشست ۱۲ دانشگاه روسی و ایرانی حضور خواهند داشت.

وی افزود: سال گذشته نیز ۱۲ دانشگاه برتر کشور به روسیه سفر کردند و این سفر منجر به انعقاد قراردادهایی در حوزه اعطای بورس، تبادل دانشجو و پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بود که بسیاری از این قراردادها اجرایی شده است.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: برنامه داریم در این نشست تفاهم‌نامه خواهرخواندگی ۱۲ دانشگاه برتر ایران با دانشگاه‌های برتر روسیه را تدوین و نهایی کنیم.

سالارآملی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه همکاری میان دو کشور ایران و روسیه نیز گفت: در این کارگروه طرف روسی ۶ نفر را برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین کشور ایران نیز ۶ نفر را به این کارگروه معرفی کرده است.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: اعضای این کارگروه‌ها از طریق وزارتخانه‌های مربوطه در حوزه آموزش عالی اقدام به پیگیری فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دو کشور خواهند کرد.

سالارآملی افزود: با توجه به توانمندی‌های فناورانه کشور روسیه، ایران به دنبال توسعه تعامل علمی و آموزشی با این کشور است.

وی تاکید کرد: از نظر ایران کشور روسیه یکی از کشورهای راهبردی برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری است بنابراین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌ها انجام خواهد گرفت.

کد خبر 345301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha