شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

درحالی‌که بهمن‌ماه سال ۹۲، هیأت وزیران در اقدامی عجیب، اجازه ایجاد معاونت طب سنتی ایرانی - اسلامی در وزارت بهداشت را که در آخرین روزهای دولت قبل داده شده بود، لغو کرد، حالا وزیر بهداشت پیشنهاد ایجاد سازمانی برای تقویت طب سنتی داده است.

به گزارش همشهري، وزير بهداشت كه به برنامه تلويزيوني «زنده‌باد زندگي» رفته بود، با اشاره به اينكه چين طب سنتي خود را حفظ كرده و به سرتاسر جهان، عرضه مي‌كند، گفت: ما بايد براي احيا و گسترش طب سنتي ايراني تلاش كنيم و با تشكيل سازماني، زمينه‌ را براي به كارگيري طب سنتي فراهم كنيم.

دكتر قاضي‌زاده هاشمي افزود: اميدواريم، مجلس سازماني براي طب سنتي تاسيس كند و اميدواريم در همين مجلس دهم اين كار صورت گيرد. وزير بهداشت با انتقاد از نگاه‌هاي افراطي و تفريطي برخي پزشكان به مسئله طب سنتي، خواستار توجه مسئولان و رسانه‌ها به اين موضوع مهم شد. دكتر هاشمي همچنين گفت: بايد كاري كنيم كه طب سنتي بيشتر در دانشگاه‌ها تدريس شود و حتي عطاري‌ها هم با گذراندن دوره‌هايي بتوانند تخصص‌هاي لازم را كسب كنند. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نابسامان بودن وضعيت نظارت بر عطاري‌ها، گفت كه وضع عطاري‌ها از نظر ارائه برخي داروهاي غيرمجاز و تركيب‌هاي دارويي مساعد نيست و بايد رويه فعلي اصلاح شود.

از سوي ديگر، سخنگوي كميسيون بهداشت سروسامان دادن به وضعيت عطاري‌ها را ضروري دانست و افزود: وزارت بهداشت بايد نظارت بيشتري بر فعاليت عطاري‌ها داشته باشد. محمدنعيم اميني فرد افزود:فعاليت15هزار عطاري غيرمجاز نشان مي‌دهد نظارت‌هاي صورت گرفته از سوي اتحاديه صنف عطاران كه زير نظر وزارت صنعت كافي نبوده است.

کد خبر 345214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha