مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

‌سرشماری نفوس و مسکن در تهران به شهرداری واگذار شد. معاون شهردار تهران ضمن اعلام خبر فوق، زمان آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵را سوم مهرماه اعلام کرد.

ناصر اماني در جلسه‌اي با حضور مجتبي عبداللهي، معاون اجتماعي و فرهنگي گفت: سرشماري نفوس و مسكن كل كشور توسط مركز آمار ايران هر 5سال يك‌بار ‌ صورت مي‌پذيرد كه وظيفه مديريت و نظارت بر حسن سرشماري در كل كشور با مركز آمار ايران و وظيفه اجرايي انجام سرشماري در هريك از استان‌ها با استاندار مربوطه و فرمانداري هريك از شهرستان‌هاي عضو آن استان است.

به گفته وي، انجام سرشماري در استان تهران بايد به مديريت استانداري و با همكاري فرمانداري صورت پذيرد و شهرداري تهران براي همكاري با مركز آمار و همچنين استفاده از اين آمار در راستاي ارتقاي ارائه خدمات به شهروندان تهراني به‌صورت جدي‌تر از گذشته در اين طرح حضور خواهد داشت و به نوعي اجراي سرشماري در شهر را بر عهده گرفته است. اينطور كه اماني اعلام كرد، سرشماري سال‌جاري در 2مرحله صورت مي‌پذيرد؛ بدين‌ترتيب در مرحله نخست به‌صورت خود ‌اظهاري اينترنتي از تاريخ 3مهرماه لغايت 24مهرماه و در مرحله دوم به‌صورت مراجعه حضوري به منازل با استفاده از تبلت از تاريخ 25مهرماه لغايت 25آبان‌ماه در سراسر كشور و شهر تهران خواهد بود.

در اين جلسه، عبداللهي هم با بيان مطالبي نقش سراي محله‌ها و شوراياري هر محله را در اين راه بسيار مهم توصيف كرد و گفت: با اجراي اين طرح فرآيند سرشماري با جنب و جوش بيشتر، حساسيت و نظارت جدي‌تري پيگيري مي‌شود. در اين جلسه همچنين قائمي، مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران به تشريح فرآيند اجراي اين سرشماري پرداخت و گفت: با توجه به تراكم جمعيتي شهر تهران كل شهر به 5بخش تقسيم و مديريت اجرايي انجام سرشماري در هريك از اين بخش‌ها به شهرداري تهران سپرده شده است.

کد خبر 345199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha