همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزیر بهداشت، در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی فنلاند، بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای تغییر در رفتار و سبک زندگی، تاکید کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت

به گزارش وب دا، دكتر علي اكبر سياري گفت: کشور فنلاند، از طریق ارائه برنامه‌های گسترده آموزشی در سطح مدارس و مهد کودک‌ها و تغییر برنامه‌های آموزش و پرورش، توانسته است سبک زندگی درست را در میان افراد جامعه ترويج دهد.

معاون وزير بهداشت، یکی از اقدامات خوب و موثر فنلاند در حوزه سلامت را ثبت اطلاعات مربوط به سلامت افراد از سال 1972 میلادی بیان کرد و گفت: اقدامات این کشور در حوزه سلامت، مبتنی بر تحقیق و شواهد بوده است به طوری که در یکی از مراکز تحقیقاتی خود 1400 محقق مشغول به فعالیت هستند که 46 درصد در حد PHD بودند.

سياري افزود: در این کشور سالانه حدود 760 مقاله علمی منتشر می‌شود که خود نشان دهنده این است که اقدامات در این کشور بر مبنای شواهد و تحقیق صورت می‌گیرد.

وي تاکید کرد: خوشبختانه در کشور ما هم اقدامات مبتنی بر شواهد و تحقیق انجام می‌شود و توانسته ایم عوامل خطر ابتلا به بیماری‌ها و علت مرگ را شناسایی کنیم.

 معاون وزير بهداشت، بر لزوم تغییر رفتار و سبک زندگی مردم تاکید کرد و گفت: تغییر عادات و رفتار کار مشکلی است و نیاز به زمان دارد تا بتوان به صورت تدریجی عادات و رفتار را تغییر داد و کشور فنلاند از طریق اطلاع رسانی توانسته است به صورت تدریجی عادات و سبک زندگی مردم را تغییر دهد.

سیاری افزود: در کشور ما هم تغیر رفتار و سبک زندگی از طریق رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و نیز آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

وی استمرار و مدیریت کنترل بیماری‌های غیرواگیر را مهم دانست و گفت: همچنین تامین منابع مالی، حمایت و مشارکت دولت و بخش خصوصی و جامع بودن برنامه‌ها باعث شده تا کنترل بیماری‌های غیرواگیر در کشور فنلاند موفق باشد.

کد خبر 345176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha