چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

نمایندگان مجلس این هفته نسبت به تکرار ماجرای حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها که تاکنون از تیررس بازرسی‌ها دور مانده‌اند، هشدار دادند.

از سويي تسريع در رسيدگي به اين پرونده و فراموش نشدن آن در اذهان عمومي دغدغه بهارستان‌نشينان بوده است. دولت معتقد است پرونده حقوق‌هاي نجومي با بركناري 13مدير به پايان رسيده و محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت نيز در پاسخ به مطالبات گفته درباره حقوق‌هاي نامتعارف آنقدر توضيح داده شده كه ديگر جامعه اشباع شده است. با اين حال مجلس و قوه قضاييه همچنان برخوردها در اين موضوع را كافي نمي‌دانند.

غلامعلي جعفرزاده نماينده رشت در نطق روز چهارشنبه‌ خود خطاب به رئيس‌جمهور گفت: اوضاع هلال احمر مناسب نيست. داستان فيش‌هاي نجومي در هلال احمر در حال تكرار شدن است و افراد چند فيشه در هلال احمر وجود دارند. وي افزود: اگر اقدام لازم صورت نگيرد مجلس وارد تحقيق و تفحص خواهد شد.

پيش از اين، امين‌حسين رحيمي رئيس سابق ديوان محاسبات در بررسي پرونده 950نفره صاحبان حقوق‌هاي نجومي گفته بود در اين بررسي‌ها هنوز نهادهاي عمومي غيردولتي و مؤسسات وابسته به آنها همچون تأمين اجتماعي و شستا مورد بررسي قرار نگرفته‌اند. براساس قانون، فهرست نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي، هلال احمر، بنياد مسكن، سازمان تأمين اجتماعي و مؤسسات وابسته به آنها جزو نهادهاي عمومي غيردولتي محسوب مي‌شوند. علي ربيعي، وزير كار در جلسه روز سه‌شنبه مجلس گفته بود حقوق مديران شستا 13ميليون تومان در‌ماه است.

اين در حالي است كه چند نفر از نمايندگان مجلس در نطق‌ها و اظهارنظرهاي روز چهارشنبه‌خود بر اين مسئله تأكيد داشتند كه بررسي دريافتي‌هاي غيرمتعارف متوقف نشده و مردم انتظار دارند مسئولان در موضوع حقوق‌هاي غيرمتعارف شفاف‌سازي كنند. محمدعلي پورمختار، نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ گفت كه تعلل در بحث برخورد با فيش‌هاي حقوقي نجومي نشان مي‌دهد كه دولت تلاشي براي برخورد با دريافتي‌هاي غيرمتعارف انجام نداده است ولي بررسي حقوق‌هاي نامتعارف تاريخ انقضا ندارد. اكبر رنجبرزاده، نماينده مردم اسدآباد هم گفت كه افرادي با شايعه‌پراكني در مورد شهرداري تهران به‌دنبال اين بودند موضوع حقوق‌هاي نجومي را كه امروز در كانون توجه رسانه‌ها و مردم قرار دارد به حاشيه برانند و آن را در حد يك موضوع فرعي تنزل دهند.

حسيني شاهرودي، نماينده شاهرود اما با اعلام اينكه مقرر شده مسئولان اقتصادي دولت درخصوص دريافتي‌هاي غيرمتعارف گزارش مفصلي به كميسيون اقتصادي ارائه كنند به خبرگزاري خانه ملت گفت كه درصورت به نتيجه نرسيدن بحث فيش‌هاي نجومي و كارآمد نبودن گزارش دولت، تحقيق و تفحص از دريافتي‌هاي مديران در مجلس كليد زده می‌شود. يحيي كمالي‌پور، نماينده جيرفت و عنبرآباد نيز با ابراز تأسف از اينكه برخورد قاطعي با حقوق‌هاي كلان را شاهد نبوده‌ايم تصريح كرد:

دريافتي‌هاي غيرمتعارف به عقيده رهبر معظم انقلاب حمله به ارزش‌ها بوده، از اين‌رو نبايد هيچ مماشاتي در برخورد با آن صورت بگيرد. كريمي‌قدوسي، نماينده مشهد نيز به رئيس‌جمهور لزوم برخورد قضايي با مديراني كه با برداشت‌هاي نامشروع از بيت‌المال به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي خيانت كرده‌اند را متذكر شد.

کد خبر 345093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha