مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: باوجود وضعیت وخیمی که جهان امروز دارد، و این تصور که نسل کنونی بشر بسیار خودخواه و بی‌تفاوت است،‌ حقیقت این است که نسل ۱۸ تا ۳۵ ساله امروز بسیار نگران معضلات جهان است و قصد دارد آنها را مهار کند.

جهان

براساس گزارش ساينس الرت، درحقيقت 70 درصد از نسل هزاره براين باورند كه فرصت‌هاي فراواني براي آنها و هم نسلانشان وجود دارد و 50 درصد از آنها نيز معتقدند مي‌توانند در تصميم‌گيري‌هاي كليدي در كشورشان تاثيرگذار باشند.

اين ديدگاه‌ها از نظرسنجي سالانه جهاني شيپرز متعلق به انجمن جهاني اقتصاد به دست آمده‌اند كه در آن از 26000 نفر از 181 كشور مختلف جهان كه پس از سال 2000 به سن بزرگسالي رسيده‌اند (نسل هزاره) درباره ارزيابي اولويت‌ها،‌نگراني‌ها و نگرششان نظرسنجي شده‌است.

در يكي از اين نظرسنجي‌ها، از داوطلبان خواسته شده تا سه مورد از بزرگترين معضلاتي كه جهان امروز را تحت تاثير خود قرار داده را نام ببرند و براي دومين سال پي در پي،‌ افراد نسبت به تغييرات اقليمي بيش از ديگر مشكلات ابراز نگراني كرده‌اند. پس از آن جنگ‌هاي گسترده و درگيري‌هاي مذهبي رتبه دوم و سوم را به دست آورده‌اند.

در ادامه 10 مورد از مشكلات نگران‌كننده جهان را از نظر نسل هزاره مشاهده مي‌كنيد:

  • 10- كمبود فرصت اقتصادي و بيكاري (14.2) درصد. 

درحدود 22 درصد از نسل هزاره در منطقه آفريقا نگران بيكاري و كمبود فرصت‌هاي اقتصادي در جهان هستند كه در مقايسه تنها 8.3 درصد از اروپا-آسيايي‌ها نسبت به اين موضوع ابراز نگراني كرده‌اند.

  • 9- امنيت آب و غذا (15.1 درصد)

27.3 درصد از نسل هزاره آمريكاي شمالي نسبت به كمبود جهاني آب و غذا ابراز نگراني مي‌كنند كه اين تعداد در اروپا به 21.5 درصد و در آمريكاي لاتين و آفريقا به 11 درصد مي‌رسد.

  • 8- عدم وجود آزادي سياسي و ناپايداري سياسي (15.5 درصد)

درحدود 19 درصد از نسل هزاره در شرق آسيا و اقيانوسيه از نبود آزادي‌هاي سياسي و ناپايداري در جهان ابراز نگراني كرده‌اند، مشكلي كه 18.9 درصد از اروپايي‌ نگران آن هستند.

  • 7- كمبود تحصيلات (16.5 درصد)

21.8 درصد از نسل هزاره آمريكاي شمالي نگراني زيادي نسبت به كمبود تحصيلات و آموزش در جهان دارند و پس از آنها 19.7 درصد از اروپايي‌ها و آسيايي‌ها نسبت به اين موضوع ابراز نگراني كرده‌اند. اين درحالي است كه تنها 7 درصد از نسل هزاره درآفريقا نسبت به كمبود تحصيلات ابراز نگراني كرده‌اند.

  • 6- ايمني، امنيت و سلامت (18.1 درصد)

نسل هزاره آفريقا بيشتر از ديگر افراد در جهان نسبت به اين موضوع احساس نگراني مي‌كنند (24.6 درصد) درحالي كه اين تعداد در خاورميانه به 23.4 درصد  و در آمريكاي لاتين به 12.8 درصد مي‌رسد.

  • 5- مشروعيت دولت‌ها و شفافيت و فساد (21.7 درصد)

درحدود 32 درصد از نسل هزاره در آفريقا نگران معضلات دولت‌ها در جهان هستند و در پي آن آمريكاي لاتين با 27 درصد و خاورميانه و آفريقاي شمالي با 23.2 درصد نسبت به اين موضوع ابراز نگراني كرده‌اند.

  • 4- فقر (31.1 درصد)

نسل هزاره در آمريكاي لاتين و كارائيب بيشترين نگراني را نسبت به فقر در جهان دارند (40.4 درصد) كه پس از آن آمريكاي شمالي با 33.9 درصد و آفريقا با 33.6 درصد بيشترين نگراني را نسبت به موضوع فقر در جهان ابراز داشته‌اند.

  • 3- درگيري‌هاي مذهبي (33.8)

تعداد زيادي از نسل هزاره درسرتاسر جهان نسبت به درگيري‌هاي مذهبي ابراز نگراني شديد كرده‌اند، به ويژه 45.1 درصد از افراد در خاورميانه و آفريقا نسبت به اين موضوع نگرانند و پس از آنها 44.1 درصد از آسياي جنوبي، 41.8 درصد از اروسيا و 38.8 درصد از اروپا اين موضوع را معضلي نگران‌كننده توصيف كرده‌اند.

  • 2- درگيري‌ها و جنگ‌هاي وسيع (38.5 درصد)

براساس اين نظرسنجي جديد، 54.3 درصد از نسل هزاره در اروسيا و 50.3 درصد از خاورميانه و شمال آفريقا بيشترين نگراني را نسبت به اين موضوع ابراز كرده‌اند.

  • 1- تغييرات اقليمي و تخريب منابع طبيعي (45.2 درصد)

51.8 درصد از آمريكاي لاتين و كاراييب و 49.3 درصد از آسياي جنوبي نسبت به اين معضل ابراز نگراني شديد كرده‌اند و گرمايش جهاني و تغييرات اقليمي را بزرگترين معضل حال حاضر جهان اعلام كرده‌اند. 

کد خبر 345003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha