دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازیکنان تیم ملی بسکتبال اسپانیا یک‌شنبه 12 شهریور پس از کسب یک پیروزی خیره کننده در برابر یونان، در اولین حضور خود در فینال جام جهانی این رشته ورزشی، جام را بالای سر بردند.

این پیروزی در حالی برای اسپانیا با نتیجه 47-70 به دست آمد که پیشتر تیم ملی یونان ،ایالات متحده آمریکا-که امید اول این مسابقات محسوب می شد –را با نتیجه  95-101 پشت سر گذاشته بود.

روزنامه ال پاییس چاپ اسپانیا در این باره نوشته است:کسب اولین طلا در یک تورنمنت بزرگ رویای غیر قابل دسترسی نبود.  عمری انتظار برای کسب چنین پیروزی ای ارزش داشت. اسپانیا در برابر قهرمان اروپا هر کاری را خواست انجام داد و حرکت رو به جلوی یونانی‌ها را در نطفه  خفه کرد.

این پیروزی در حالی برای اسپانیایی ها  به دست آمد، که تیم آن ها گاسول بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت .

روزنامه ال موندو نیز  با استناد به گفتاری عامیانه و با اشاره به اینکه مردم در نظرات خود دچار اشتباه نمی شوند، نوشته است  : برای پیروزی در مسابقات فینال، اول باید باخت را تجربه کرد.ال موندو ادامه می دهد : تیم ملی اسپانیا  با پیروزی در جام جهانی این ضرب المثل را در هزار تکه در هم شکست. در واقع شاگردان پپو ارناندس این ضرب المثل رایج در میان بسکتبالیست ها که می گوید: "اگر کوچکتر  هستی باید تند تر بدوی "،را به واقعیت تبدیل کردند .

تیم ملی بسکتبال اسپانیا با دفاعی کاملا فشرده و با استفاده موثر از بازگشت توپ ها(ریباندها) وخروج های بسیار سریع ،یو نانی های فاتح دیدار با ایالات متحده و آن هایی که پس از کسب هر پیروزی  به تشویق تماشاگران با سلام های نظامی پاسخ می دادند، را به زانو درآورد.

این مهم-پیروزی در برابر یونان – بدون حضور  کلیدی ترین بازیکن اسپانیا به دست آمد.پاناگیوتیس سر مربی یونانی ها دراین باره میگوید:در هنگام غیبت کلیدی ترین بازیکن یک تیم ،دو حالت ممکن است رخ دهد ،در اولین حالت ممکن است تیم یاد شده بدون لیدر خود ، تسلیم شرایط شده و بازی را به راحتی واگذار کند. در دومین حالت   بازیکنان تمرکز خود بر بازی  و تلاش خود جهت پر کردن جای خالی یار اصلی را افزایش می دهند، که در این صورت احتمال پیروزی چنین تیمی بر حریف بالا می رود.

احتمال دوم مورد بحث مربی یونان در ورزشگاه سوپر آرنای شهر سایتاما  به واقعیت بدل شد. به این ترتیب که  تمامی تدابیر دفاعی در زمین به بار نشست تا تیم ملی اسپانیا برای اولین بار در  تاریخ بسکتبال خود ، جام سنگین جهانی را بالای سر ببرد.

کد خبر 3450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز