دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

درحالی‌که سینماها برای رسیدن پاییز و آغاز فصل جوایز سینمایی در آمریکای شمالی آماده می‌شوند، باز هم یک فیلم ترسناک گوی‌سبقت را از رقیبان خود ربود و از جمعه تا یکشنبه با اکران در ۳۰۵۱ سالن، به ۳هفته صدرنشینی «جوخه آدمکشی» پایان داد و بر صدر جدول فروش هفتگی تکیه زد.

رابرت دنیرو در «دستان سنگی» نقش مربی یک مشتزن پانامایی را بازی می‌کند.

به گزارش همشهري، «نفس نكش» به كارگرداني فدي آلوارس با بودجه 9ميليون و 900هزار دلار ساخته شده و فروش هفته اول آن بيش از 26ميليون دلار بوده است. اين براي پنجمين بار در ماه‌هاي اخير است كه يك فيلم ترسناك تماشاگران را به سالن‌هاي تاريك مي‌كشاند. «آب‌هاي كم‌عمق»، «پاكسازي: سال انتخابات»، «احضار روح2» و «چراغ‌ها خاموش» ديگر فيلم‌هاي گونه وحشت هستند كه در اكران آمريكا و كانادا موفق عمل كرده‌اند.

نفس نكش داستان 3دوست در ديترويت است كه به اميد ربودن دارايي‌هاي مردي كه فكر مي‌كنند نابيناست، وارد خانه او مي‌شوند اما برآورد آنها اشتباه است و به‌زودي يك بازي موش و گربه مرگبار آغاز مي‌شود. منتقدان هم از اين فيلم كم‌هزينه استقبال كرده‌اند و اگر اوضاع تا يكي‌دو هفته آينده همين‌گونه پيش برود، شايد استوديوها براي توليد قسمت دوم نفس نكش از همين امروز برنامه‌ريزي و دورخيز كنند.

فيلم ابرقهرماني جوخه خودكشي كه همچنان در بيش از 3500سينما روي پرده است، اين هفته با رقم 12ميليون دلار سرانجام يك پله سقوط كرد و پايين‌تر از نفس نكش ايستاد. فيلم تازه ويل اسميت تا امروز 283ميليون دلار فروخته است. ديگر فيلم تازه، «مكانيك: رستاخيز» با بازي جيسن استيتم بود كه در 2258سينما اكران شد و كمي بيش از 7ميليون دلار فروخت. اين دنباله فيلم موفق مكانيك است كه سال 2011به نمايش درآمد و 62ميليون دلار به‌دست آورد.

اين هفته يك فيلم عاشقانه هم روي پرده سينماها رفت كه ويژگي آن، به تصوير كشيدن دوران جواني باراك اوباما و همسرش ميشل است. «جنوب شهر با تو» داستان نخستين قرار رئيس‌جمهور فعلي آمريكا با همسر آينده‌اش در تابستان 1989را روايت مي‌كند و تيكا سامپتر و پاركر ساويرز بازيگران اصلي آن هستند. فيلم در هفته اول اكران در 813 سينما به نمايش عمومي درآمد و فروش آن كمي بيش از 3 ميليون دلار بود كه درست دوبرابر بودجه 5/1 ميليون دلاري آن است.

جنوب شهر با تو در حالي سيزدهمين فيلم پرفروش هفته لقب گرفت كه «دستان سنگي» با بازي رابرت دنيرو در نقش مربي يك قهرمان مشتزني، در 810 سينما كمي كمتر از 2ميليون دلار فروخت. اين فيلم كه براساس داستاني واقعي ساخته شده، به‌زودي در 2500سينما روي پرده مي‌رود.

کد خبر 344794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha