یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: درخشش حسین بادامکی با 90 دقیقه تأخیر.

تو بازیکن ویژه من هستی؛ وقتی افشین قطبی این جمله را با شوق خاصی به چهره خونسرد تیمش تحویل می‌داد شاید فکرش را هم نمی‌کرد که حسین بادامکی در دربی شصت و سوم یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های این فصل خود را به نمایش بگذارد.

 اما گویا هشت سرخ‌ها با 90 دقیقه تأخیر در بازی برابر استقلال اهواز ویژه بودن خود را اثبات نمود تا سرمربی پرسپولیس در رابطه با گل‌های حسین بادامکی اینگونه ابراز خوشحالی کند: به او گفته بودم که تو بازیکن ویژه‌ای هستی. حسین عالی است. چه گلی زد. نه؟

 ستاره شدن شماره8 با تأخیر

 حسین بادامکی در بازی هفته گذشته پرسپولیس برابر استقلال، دربی خوبی را تجربه نکرد. نمایش ضعیف او در جریان دیداری که برای هواداران بی‌نهایت حساس می‌نمود حتی دامنه انتقادات را درباره عملکرد او وسیع‌تر هم کرد.

موضوعی که وی پس از پایان دیدار هفته دهم در واکنش به آن می‌گوید: از مدت‌ها پیش بعضی‌ها به دنبال این بودند که روحیه‌ام را خراب کنند. اما درست در چنین شرایطی، کادرفنی به من اعتماد کرد و به من روحیه داد. حالا برگشته‌ام و می‌خواهم با تمام قدرت کار کنم.

 رویارویی با اولین استاد

فیروز کریمی اولین مربی حرفه‌ای حسین بادامکی به حساب می‌آید. هرچند که بازیکن سال‌های گذشته ابومسلم بیشتر تحت تأثیر فرهاد کاظمی قرار گرفت تا فیروز کریمی. محصول مشترک فیروز و فرهاد اما اعتماد اکبر میثاقیان را به طور ویژه‌ای همراه خود می‌دید. شاید به همین دلیل بود که در ابومسلم به بهترین چهره این تیم مشهدی تبدیل شد و با عنوان بهترین گلزن ابومسلم در فصل ششم به پرسپولیس پیوست.

 هافبک خونسرد سرخ‌ها سال گذشته نیز مقابل تیم اولین استاد حرفه‌ای‌اش نمایش بی‌نظیری از خود ارائه داد. دیداری که برخلاف ادعای فیروز کریمی تنها یک برنده دوکلمه‌ای داشت؛ پرسپولیس دنیزلی.حسین بادامکی در آن دیدار یک گل زیبا به ثمر رساند و البته روی 3 گل دیگر هم نقش اصلی را ایفا کرد.

 بعد از چند هفته اما هشت سرخ‌ها روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد. موضوعی که هرگاه مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گرفت موجبات ناراحتی حسین بادامکی را فراهم می‌کرد. چه او صورت مسئله را هرگز قبول نداشت. انتقادات از حسین بادامکی اما به اوج رسید. در واقع فصل ششم برای او نماد روشنی از افت و انتقاد بود. هرچند که در دیدارهای مهم پرسپولیس نمایش قابل توجهی داشت.

بادامکی در دور رفت از جام حذفی مقابل سپاهان، بازی رفت سرخ‌ها با ذوب‌آهن در فولادشهر و البته در مصاف با سایپا نمایش‌های ویژه‌ای از خود نشان داد. با این حال اما انتظارات هنوز برآورده نشده بود. به خصوص اینکه حسین بادامکی در نیم‌فصل دوم لیگ ششم با ارائه نمایش‌های معمولی، انتقادها را نسبت به بازی خود شدت بیشتری هم بخشید.

 اما او این فصل روال بهتری را طی می‌کند. ستاره شدن او در پرهیجان‌ترین دیدار هفته دهم آنجایی شکل جالب‌تری به خود می‌گیرد که او این بار باز هم مقابل استقلال اهواز خود را به اوج رسانده. چه رسانه‌ها یک روز پس از برد 3 بر 2 سرخ‌ها،مرد شماره‌هشت را طلایی‌ترین مهره افشین قطبی دانسته و معتقدند: او به همراه کریم‌ باقری پرسپولیس 10 نفره را به 3 امتیاز حساس رساندند.پس این اولین بار نبود که فیروز را شاگردش نقره‌داغ می‌کرد.

بادامکی سال گذشته در شکل گرفتن ابراز احساسات عجیب و غریب فیروز کریمی که دست‌هایش را مدام به سرش می‌کوبید، نقش مهمی را برعهده داشت. اتفاقی که حالا بعد از گذشت یک فصل جمعه شب دوباره در آزادی تکرار شد، این بار با 30 هزار هوادار کمتر.

 رویارویی فیروز اما این بار رنگ و بویی از طنز نداشت. عصبانی بود، خیلی عصبانی. دست‌پرورده فیروز حالا استاد را تا مرز عصبانیت پیش برده.

 در قامت ملی‌پوش

 حسین بادامکی که در توضیح سبک بازی‌اش می‌توان گفت او در لحظاتی از بازی خودش را برای اضافه شدن به مهاجمان می‌دزدد، در اولین تجربه ملی خود مقابل کره‌جنوبی موفق به گلزنی شد. هرچند که پس از پشت سر گذاشتن اولین تجربه موفق خود فرصت چندانی برای خودنمایی در تیم‌ملی پیدا نکرد.

اتفاقی که خود او درباره‌اش اینگونه توضیح می‌دهد: همیشه دنبال فرصت‌های تازه می‌گردم. در تیم‌ملی هم همین‌طور. «بازیکن سایه»؛ این لقب فنی حسین بادامکی است آنجا که برای اضافه شدن به خط حمله به یار مستقیم خود خیلی اجازه فکر کردن نمی‌دهد. با این حال وی در خصوص تیم‌ملی هیچ‌گونه تمایلی ندارد که تقدیرش مثل سبک بازی‌اش رقم بخورد.

هشتی که یاغی نیست

 مجتبی محرمی، مهدی هاشمی‌نسب، حامد کاویانپور و علی انصاریان؛ همه این نام‌ها در پرسپولیس پیراهن شماره 8 را بر تن می‌کردند.

 نکته جالب توجه اینکه تک‌تک این هشت‌ها که در دوران حضورشان در پرسپولیس به نوعی ستاره محسوب می‌شدند در خصوص داشتن یک لقب مشترک بودند؛ یاغی. هرچند که بعضی از آنها همچون مهدی هاشمی‌نسب از رویارویی با چنین لقبی هرگز خوشحال نمی‌شوند.

با این همه اما حسین بادامکی تنها هشت سرخ‌ها است که یاغی نیست. چهره‌ای کاملاً خونسرد که گاهی به سردی هم می‌زند، نه جنجال و نه حاشیه. او از این حیث با دیگر مشهدی سرخ‌های پایتخت که در نوع خود سوپراستار پرسپولیس هم محسوب می‌شود، تفاوت آشکاری دارد. هافبک پرسپولیس که جمعه شب مقابل استقلال اهواز با زدن 2 گل تیمش را از بحران نجات داد درباره اتفاقات این فصل اشاره جالبی دارد: راحت‌تر بازی می‌کنم. همه چیز انگار خوب است. البته ما یک تیم هستیم و تنها من نیستم که برای موفقیت تیمم تلاش می‌کنم.

 تمام این حرف‌ها نشان می‌دهد که هشت سرخ‌ها به لحاظ روحی شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کند. شرایطی که سال گذشته مصطفی دنیزلی با سپردن چند پنالتی حساس سعی داشت روحیه این بازیکن را تغییر دهد. اما هیچ چیز تغییر نکرد. از این گذشته حرف‌های تازه او نشان می‌دهد که وی دیگر بابت تنهایی‌اش در تهران احساس نارضایتی نمی‌کند. موضوعی که در اولین مصاحبه رسمی‌اش پس از حضور در پرسپولیس بدان اشاره کرده بود.

کد خبر 34479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز