همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی اعلام کرد که این وزارتخانه به صورت رسمی تغییر سفیر سعودی در بغداد را از مقامات ریاض خواستار شده است.

وزارت خارجه عراق خواستار تغییر سفیر سعودی در این کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه این کشور در سخنانی اظهار داشت: به صورت رسمی از دولت سعودی خواسته ایم تا سفیرش در بغداد را تغییر دهد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این زمینه گفت: از دیدگاه بغداد «ثامر السبهان» سفیر ریاض عراق باید هرچه سریعتر تغییر کند.

گفتنی است، «ثامر السبهان» سفیر سعودی در عراق طی ماه های اخیر جنجال های زیادی را در این کشور به پا کرده است. وی بارها با اظهارنظر علیه نیروهای حشد الشعبی در عراق، در امور داخلی این کشور مداخله کرده است.

سفیر سعودی در عراق در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود علیه حشد الشعبی مدعی شده بود: عدم مشارکت نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزادسازی استان الانبار به دلیل مخالفت اهل تسنن ساکن این استان با آنها بوده است.

اظهارنظرهای مداخله جویانه سفیر سعودی در بغداد تا جایی پیش رفت که اخیرا «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق اظهار داشت: «ثامر السبهان به صورت آشکار در امور داخلی عراق مداخله می کند و رفتار وی هیچ شباهت به رفتار یک سفیر ندارد».

این در حالی است که پیشتر گروه های مقاومت در عراق خواستار اخراج «ثامر السبهان» از این کشور شده بودند.

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء نیز در آخرین اظهارنظر خود در خصوص سفیر سعودی در عراق گفته است: «ثامر السبهان یک فرد اطلاعاتی ـ امنیتی است تا یک دیپلمات». وی همچنین گفته است: «بسیاری از افرادی که در عراق با السبهان ارتباط دارند، همان کسانی هستند که همواره حشد الشعبی را تخریب می کنند.

کد خبر 344632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha