محدودیتی در زمینه ارتقای سطح همکاری با پیمانکاران و مشاوران ژاپنی در پروژه‌های عمران شهری تهران وجود ندارد.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران كه در نشست هم‌انديشي مديران سازمان مشاور فني و مهندسي و سازمان مهندسي و عمران شهر تهران با نمايندگان 2شركت ژاپني «هيتاچي» و «سي‌تي‌آي» سخن مي‌گفت، ضمن تأكيد بر ضرورت مشاركت شركت‌هاي توانمند ژاپني در پروژه‌هاي عمومي و دولتي كشور، تهران را كلانشهري رو به توسعه و جهاني‌شدن دانست و افزود: مديريت شهري پايتخت به‌منظور كاهش هرچه بيشتر فاصله امكانات و افزايش كيفيت زندگي در شهر تهران در مقايسه با شهرهاي پيشروي جهان، علاقه‌مند به گسترش همكاري با شركت‌هاي صاحب فناوري كشور ژاپن است.

عليرضا جاويد مديريت منابع آب، شبكه‌هاي جمع‌آوري و هدايت آب‌هاي سطحي و همچنين توسعه فضاهاي زيرسطحي را از مهم‌ترين موضوعات قابل طرح در قالب همكاري مشترك سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران با شركت‌هاي مهندسي ژاپني دانست.

وي از نمايندگان شركت‌هاي مهندسي ژاپني خواست تا ضمن پايش تحولات عمراني شهر تهران طي يك دهه اخير و بازديد از طرح‌هايي همچون تونل نيايش، بزرگراه طبقاتي صدر، برج ميلاد، درياچه شهداي خليج‌فارس، باغ پرندگان و پل طبيعت، خدمات فني و مهندسي قابل ارائه در شهر تهران را مورد بررسي و ارزيابي قرار دهند.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران همچنين با تشريح برخي ويژگي‌هاي فني و توجيهات اقتصادي 2پروژه احداث تونل ادامه بزرگراه شهيد صياد شيرازي و خطوط قطار سبك شهري، اين طرح‌هاي عظيم عمراني را فرصت‌هايي مناسب براي سرمايه‌گذاري شركت‌هاي خارجي به روش «ساخت، بهره‌برداري و واگذاري» (B.O.T) دانست و افزود: امكان منطقي بازگشت سرمايه و حتي توان مهندسي داخلي براي طراحي، نظارت و اجراي پروژه‌هاي يادشده وجود دارد و اين طرح‌ها مي‌توانند بلافاصله پس از تأمين منابع مالي به روش‌هاي مورد تأييد شوراي اسلامي شهر تهران، به مرحله اجرا برسند.

  • امضاي تفاهمنامه همكاري

در ادامه ديدار و نشست برگزار‌شده، سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران و شركت مهندسي سي‌تي‌آي ژاپن، تفاهمنامه همكاري فني و مهندسي امضا كردند. اين تفاهمنامه با هدف تبادل تجربيات و مهارت‌هاي مهندسي و همچنين گسترش فناوري‌هاي پيشرفته عمراني، بين سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران و شركت مهندسي سي‌تي‌آي ژاپن به امضا رسيد.

تبيين، توسعه و انجام مطالعات و پروژه‌هاي اجرايي در موضوعاتي از قبيل مديريت و بهره‌برداري از زيرساخت‌هاي شهري، مديريت آب‌هاي سطحي، مديريت راه‌ها و ترافيك، احياي رودخانه‌هاي شهري و مديريت ريسك و سوانح، ازجمله فعاليت‌هايي است كه مي‌تواند در قالب اين سند همكاري عملياتي شود. سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران و شركت مهندسي سي‌تي‌آي، در قالب اين تفاهمنامه فني و مهندسي متعهد شده‌اند تا با تبادل تجربيات، افزايش كارايي متخصصان امور شهري را فراهم كرده و از افزايش تعاملات بين شهرداري تهران و شهرداري‌هاي شهرهاي بزرگ ژاپن پشتيباني كنند.

کد خبر 344327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha