همشهری آنلاین: عربستان برای دومین سال متوالی اتباع کشور یمن را از برگزاری مناسک حج محروم کرد.

تظاهرات اعتراضی حجاج یمنی

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج به نقل از شبكه تلويزيوني المنار، براي دومين سال متوالي نظام عربستان مناسك حج را با مشكلات سياسي درهم آميخت. رياض اين بار هم با قرار دادن چالش‌ها و محدوديت‌هاي فراواني در برابر حجاج يمني سعي مي‌كند مانع حضور يمني‌ها در فريضه حج شود.

اين چالش‌ها در شرايطي است كه رياض به همراه همپيمانانش در يك سال و نيم گذشته شرايطي را بر يمن حاكم كرده است كه نتيجه آن بروز مشكلات اقتصادي و بشري فراوان براي يمني‌ها بوده است.

وزارت اوقاف يمن و آژانس حمل‌ونقل حجاج در اين كشور با هدف تسهيل در اعزام حجاج به مناسك حج از مدت‌ها پيش اعلام كردند مقدمات لازم را براي انتقال حجاج فراهم كرده‌اند اما جهت اعزام حجاج همچنان بايد منتظر پاسخ عربستان بمانند.

فواد ناجي معاون وزير اوقاف يمن مي‌گويد: «نظام سياسي عربستان حتي به يك بند از بندهايي كه وعده داده بود عمل نكرد، مشكل ما از طرف نظام سعودي و به دليل مشكلات و چالش‌هايي است كه آنان در برابر ما قرار داده‌اند. چنانچه مزدوران عربستان در داخل كشور هم در پي توطئه‌چيني هستند تا حدود دو تا سه هزار حاجي را تنها از حضرموت و مارب انتخاب كنند به اين اميد كه وانمود كنند عربستان مانع حضور حجاج يمني در مناسك حج نشده است، اين تلاش‌ها در شرايطي است كه يمن هر ساله نوزده هزار سهميه براي اعزام حجاج داشته است».

کد خبر 344283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha