سیامک مره‌صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و ناظر پرونده رسیدگی به ماجرای فوت مرحوم کیارستمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با تأکید بر اینکه قصور پزشکی در ایران محرز نشده، افزود:

اعمال جراحی انتخابی وی همگی براساس استنادهای علمی و به‌درستی انجام شده اما هر جراحی‌ای طبیعتا عوارضی نیز با خود به همراه می‌آورد که در بیشتر موارد قابل کنترل است.

وي با بيان اينكه عوارض جراحي مرحوم كيارستمي قابل پيش‌بيني و كنترل بوده، گفت: تنها مورد در اين زمينه تأخير در كنترل خونريزي وي پس از جراحي بوده كه چند روز بعد انجام گرفته و همين موضوع نيز مي‌توانست باعث ايجاد عوارض بعدي در بيمار شود.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اينكه قصور پزشكي يا كوتاهي در درمان عارضه جراحي علت مرگ كيارستمي نيست، تصريح كرد: با توجه به شواهد باليني پرونده پزشكي وي در ايران، به‌رغم بروز اشتباه در كنترل ديرهنگام عارضه بيماري، وضعيت آن مرحوم پيش از پرواز روبه بهبودي بوده و حتي تب وي نيز پايين آمده بود و اصلا نيازي به انتقال كيارستمي به خارج نبود. مره‌صدق تأكيد كرد: حال مرحوم كيارستمي براساس آخرين شواهد باليني پرونده پزشكي ايران، روبه بهبودي بوده و انتقال وي كاملا به‌رغم مخالفت‌هاي تيم پزشكي و تيم مداخله‌گر درماني وزارت بهداشت انجام گرفته و تا زماني كه پرونده باليني آن مرحوم از فرانسه به‌دست ما نرسد نمي‌توان هيچ اظهارنظر قطعي مبني بر قصور پزشكي يا ديركرد در كنترل عارضه در ايران را علت فوت كيارستمي اعلام كرد.

در همين حال رئيس دادگاه بدوي سازمان نظام پزشكي گفت: پرونده مرحوم كيارستمي به هيأت بدوي رسيده و كيفرخواست صادر شده است. هيأت بدوي بايد مدارك را بررسي و كم و كاستي‌ها را برطرف كند. ايرج خسرونيا افزود: بايد دادگاه با حضور شاكي، پزشكان و شاهدان برگزار شود و مشكلات در 2بيمارستان «آراد» و «جم» بررسي مي‌شود و به مسائل خارج از تهران پرداخته نمي‌شود.

کد خبر 343700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha