چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق چهارشنبه ۲۷ مرداد در مراسم بزرگ‌ترین امحای کالای قاچاق بعد از انقلاب شامل انواع کالای غذایی، بهداشتی و البسه در استان تهران نابود شد.

امحا قاچاق

به گزارش ایرنا، علی اکبر پوراحمدنژاد در حاشیه مراسم امحای و نابودی کالای قاچاق در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در جمع خبرنگاران گفت: کالاهای امحای شده امروز به وزن 400 تن و به ارزش 15 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که در حداقل مدت قانونی و ممکن بتوانیم پرونده‌های مکشوفه با اخذ آرا از مراکز قضایی و رای مربوطه، نسبت به عملیات امحای و نابودی اقدام شود.

پوراحمدنژاد در ادامه تصریح کرد: ما در آیین نامه جدید به صراحت اعلام کردیم که عرضه کالای قاچاق برای مصرف در داخل کشور به طور کل ممنوع است و اگر پیش از این چنین اتفاقی افتاده بود معطل آیین نامه جدید بودیم ولی از امروز دیگر ما معطل چیزی نخواهیم بود از این رو قانونگذار تعیین تکلیف در مورد قاچاق کالا را مشخص کرده و دیگر محلی برای فروش و عرضه این گونه کالا در داخل نخواهد بود.

وی ادامه داد: بخشی از کالاهای قاچاق که امروز در این مراسم امحای شده هدف دار وارد کشور شده است. هدف فرد قاچاقچی و سازنده کالای قاچاق تامین رفاه ما نیست بلکه آنان می‌خواهند ضربات سنگینی به اقتصاد کشور وارد کنند و با توجه به شرایط قانونی و تعیین تکلیف کالاهای قاچاق، از امروز پس از مسجل شدن قاچاق بودن کالا، صدور رای مرجع قضایی به طور جد و سریع انجام خواهد شد.

  •  کشف 64 خودروی لوکس قاچاق در کشور

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران نیز در حاشیه مراسم امحای کالای قاچاق گفت: 64 خودروی لوکس قاچاق در سطح کشور کشف و ضبط شده است که بعد از طی مراحل قانونی آن تعیین تکلیف خواهد شد.

امین دلیری ادامه داد: کشفیات بزرگی در ماه‌های اخیر صورت گرفته که بعد از جمع بندی های انجام شده از سوی کارشناسان این سازمان به عموم مردم کشور اطلاع رسانی خواهد شد و همچنین در امر کشف قاچاق کالا اکنون در سطح کشور کارهای بزرگی در حال انجام است.

دلیری در ادامه اظهار کرد خودروهای لوکس قاچاق پس از طی مراحل قانونی در مرحله اول برای صادرات کشور مبدا صدور رای خواهد شد و در مرحله دوم، رای و قانون دیگری برای خودروها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به خودروهای لوکس کشف شده در سطح کشور عنوان کرد: این خودروها شامل بنز، پورشه، لندرور و یک عدد خودروی رویزرویز گرانقیمت می‌باشد که معمولا واردکننده این خودروها به طور غیرقانونی از طریق مرزها به داخل کشور وارد می‌کنند و حتی برخی از این خودروها که از سوی نیروی انتظامی کشف شده است پلاک جعلی داشته که با همت و همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه مصادره و ضبط شده است.

رئیس سازمان املاک تملیکی در ادامه بیان کرد: برخی از خودروهای لوکس قاچاق از مبادی گمرک نیامده‌اند و ساز و کار مدارک و مقررات گمرکی کسب نکرده‌اند که در این صورت جزو کالای قاچاق محسوب می‌شود و در حال حاضر آمار دقیقی از محل ورود این خودروها به داخل کشور فعلا نداریم.

وی به امحای محصولات و تولیدات داخلی کشور اشاره کرد و گفت: برخی از کالاهای امحا شده در مراسم امروز شامل تولیدات و کالاهای تقلبی داخلی کشور است که از جمله شیر یارانه‌ای تقلبی و پوشاک و البسه‌های غیراستاندارد تولید داخل کشور هستند که از نظر مقررات و استانداردهای مصرف این اجناس تقلبی و قاچاق محسوب شده و باید امحا شود.

وی در ادامه افزود: امحا و نابودی کالاهای قاچاق در سطح کشور برعهده سازمان اموال تملیکی است و در خصوص آمار و اطلاعات کالاهای قاچاق، این سازمان اطلاع رسانی‌های لازم را به شهروندان در سطح کشور خواهد داشت.

کد خبر 343537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha