سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

علاقه‌مندان فیلم و سینما، ۲۷ مرداد که از خانه بیرون بروند و به سردر سینماها نگاه کنند، ۲ تصویر آشنا و غریبه می‌بینند؛ رضا عطاران هنوز عرق پیشانی‌اش از اکران فیلم قبلی خشک نشده، یک فیلم تازه در سالن‌های تاریک دارد و لیلا حاتمی پس از مدت‌ها با یک فیلم اول به دیدار سینمادوستان آمده است.

سینما

به گزارش همشهري، ليلاحاتمي كه فيلم‌هايي متفاوت در كارنامه حرفه‌اي دارد، سال گذشته با حضور در نخستين تجربه كارگرداني سهيل بيرقي جزو چهره‌هاي كنجكاوي‌برانگيز جشنواره فيلم فجر بود. از ويژگي‌هاي «من» علاوه بر نقش‌آفريني‌هاي متفاوت بازيگرانش، مي‌توان به حضور آن در هر دو بخش مسابقه سوداي سيمرغ و نگاه نو جشنواره اشاره كرد كه نامزدي سيمرغ بلورين بهترين بازيگران زن و مرد مكمل را برايش به همراه داشت.

  • بازي‌ها و داستان متفاوت

حاتمي در من در نقش زني به نام آذر ظاهر شده كه تقريبا هر كاري از دستش برمي‌آيد؛ از گرفتن رواديد اروپا براي مهاجران افغانستاني تا جعل سند و زنده‌كردن زمين‌هاي تصاحب‌شده. آذر در تمام لحظه‌هاي داستان حضوري اساسي و تأثير‌گذار دارد و همين مي‌تواند اشتياق سينمادوستان را براي ديدن هنرنمايي حاتمي افزون‌تر كند.

داستان هم به اندازه‌اي پيچ و خم دارد كه مخاطب را تا پايان دنبال خود بكشاند و لبخندي از سر رضايت روي لب او بنشاند. هر تصوير و تصوري از بازي بهنوش بختياري در مجموعه‌هاي تلويزيوني و فيلم‌هاي سينمايي داريد را كنار بگذاريد و در من، يك بختياري تازه ببينيد. برخي ممكن است حتي در نگاه اول متوجه نشوند بازيگري كه نقش خانم جلسه‌اي را ايفا مي‌كند، همان بازيگر طنزهاي دم‌دستي است اما همين نقش متفاوت براي بختياري يك نامزدي سيمرغ بلورين به ارمغان آورد. ديگر بازيگر متفاوت فيلم هم امير جديدي است كه راه ستاره شدن را با تأمل و طمأنينه طي مي‌كند.

جديدي در يك سال اخير، فيلم‌هاي موفق «اژدها وارد مي‌شود!» ماني حقيقي و «رخ ديوانه» ابوالحسن داوودي را در سينماها داشته است. اما آخرين حضور حاتمي روي پرده، به نيمه اول سال گذشته و نمايش «در دنياي تو ساعت چند است؟» فردين صاحب‌الزماني و «دوران عاشقي» عليرضا رئيسيان بازمي‌گردد. حقيقي هم در من نقشي فرعي را بازي كرده كه چندان جدي نيست و مي‌توان آن را در كارنامه بازيگري اين فيلمساز ناديده گرفت.

  • آشنايي‌زدايي از ستاره طناز

عطاران كه در چند سال اخير به چهره بي‌بديل كمدي‌هاي سينمايي تبديل شده و با «من سالوادور نيستم» و «نهنگ عنبر» تمام ركوردهاي فروش را شكسته، با يك نقش جدي به حضور روي پرده ادامه مي‌دهد. «آبنبات چوبي» به كارگرداني حسين فرح‌بخش جزو معدود بازي‌هاي جدي بازيگر مشهدي در سينماست كه پس از ناكامي نسبي «دراكولا»، از امروز در گروه آزاد اكران شده و از هفته آينده جايگزين فيلم خود عطاران مي‌شود.

فرح‌بخش با تجربه توليد ده‌ها فيلم بفروش در دوره‌اي خاص از سينما، در سال‌هاي اخير نشستن روي صندلي كارگرداني را به تهيه‌كنندگي ترجيح داد كه حاصل آن فيلم‌هاي جنجالي «زندگي خصوصي» و «مستانه» بود. آبنبات چوبي هم كه سال گذشته در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر حضور داشت چندان مورد توجه قرار نگرفت. حتي بازي گرفتن از عطاران، ميلاد كي‌مرام، سحر قريشي، هنگامه حميدزاده، نگار عابدي و شقايق فراهاني و روايت‌كردن يك داستان ملتهب هم بعيد است به نجات يافتن آبنبات چوبي در امواج ملتهب گيشه كمك كند.

  • ديگر فيلم‌هاي تازه

«دوازده صندلي» به كارگرداني اسماعيل براري، ديگر فيلم تازه اكران اواخر مرداد است كه از امروز در گروه آزاد روي پرده مي‌رود. فيلم چند سال درگير اختلاف ميان كارگردان و سرمايه‌گذار بوده و نمايش آن، صرفا يك عدد از فهرست بلند فيلم‌هاي منتظر اكران كم مي‌كند. «سايه» مسعود نوابي با بازي رضا كيانيان، پدرام شريفي، ديبا زاهدي، فاطمه گودرزي و ثريا قاسمي هم يك هفته ديگر با پايان يافتن اكران «دختر» در نخستين روزهاي شهريور به نمايش عمومي درمي‌آيد.

کد خبر 343441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha