سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

پس از گذشت ۵ سال از طرح اولیه پذیرش سهام ایرانسل در بورس، مدیران بورس تهران بدون اینکه به مشکلات عرضه سهام این شرکت در بورس اشاره کنند از ارائه درخواست پذیرش و عرضه سهام ایرانسل در بورس خبر‌دادند.

بورس

به گزارش همشهري، عرضه سهام ايرانسل در بورس قفل شده، چون وقتي كه قرار داد مشاركت شركت‌ ام‌تي‌ان آفريقاي جنوبي براي تاسيس شركت ايرانسل منعقد مي‌شد در اين قرارداد ذكر نشد كه طرف آفريقايي بايد سهام اين شركت را پس از مدتي عرضه كند. اين در حالي بود كه قبل از تاسيس ايرانسل مسئولان بارها از اين موضوع سخن گفته بودند كه طرف آفريقايي موظف است پس از مدتي سهامش را عرضه كند.

اكنون ايرانسل مي‌خواهد وارد بورس شود اما عرضه سهام اين شركت به‌دليل اينكه طرف آفريقايي حاضر به عرضه حتي سهام ايرانسل نيست قفل شده است. هيچ‌كس راه‌حلي براي اين مشكل ندارد. هم‌اكنون 49درصد از سهام اين شركت در اختيار‌ام تي ان آفريقاي جنوبي و 51درصد در اختيار طرف ايراني است؛ بنابراين اگر قرار باشد سهامدار ايراني بخشي از سهامش را بفروشد كنترل اين شركت را از دست مي‌دهد.

پيش از اين يكي از مسئولان سابق سازمان بورس و از مديران فعلي بورس تهران راه‌حلي را براي حل مشكل عرضه سهام ايرانسل ارائه كرده بود كه از جزئيات به نتيجه رسيدن اين راه‌حل اطلاعاتي در دست نيست. در تازه‌ترين رويداد ديروز مسئولان بورس تهران از ارائه مجدد درخواست پذيرش ايرانس در بورس خبر دادند.هنوز اطلاعاتي از نحوه عرضه سهام ايرانسل در بورس نيست اما به‌نظر مي‌رسد مسئولان بورس تهران راه‌حلي براي عرضه سهام آن در بورس پيدا كرده‌اند.

  • ارائه درخواست پذيرش ايرانسل به بورس تهران

معاون ناشران و اعضاي بورس شركت بورس به ايرانا درباره پذيرش ايرانسل در بورس نيز گفت: ايرانسل پس از مدت‌ها درخواست پذيرش را مطرح كرده، اما ما منتظر هستيم شريك آفريقاي جنوبي اين شركت نيز جلسه‌اي را با شركت بورس برگزار كند.
روح‌الله حسيني‌مقدم ادامه داد: شريك آفريقايي ايرانسل پيش از اين آمادگي خود را براي عرضه سهام در بورس اعلام كرده بود اما براي اجرايي‌كردن لازم است جلسه‌اي با اين شركت داشته باشيم. وي درباره زمان عرضه ايرانسل در بورس گفت: با توجه به اينكه تاكنون ايرانسل صورت مالي و گزارش خود را به بورس ارائه نكرده است نمي‌توانيم زمان دقيق آماده‌سازي‌ اين شركت را اعلام كنيم.

معاون ناشران و اعضاي بورس شركت بورس گفت: اين توانايي در بورس وجود دارد كه درصورت شفاف و آماده‌بودن گزارش‌ها و صورت‌هاي مالي، در 2ماه، سهام اين شركت را در بورس عرضه كنيم.

  • عرضه اوليه آسان پرداخت

او همچنين از مراحل پاياني آماده‌سازي‌ يك شركت جديد براي عرضه در بورس خبر داد و گفت: در شهريورماه، سهام يك شركت تازه وارد، در بورس عرضه خواهد شد. وي خاطرنشان كرد:‌ برنامه‌هايي را براي عرضه اوليه در بورس تهران در دستور كار داريم و شركت‌هايي را آماده كرده‌ايم. معاون ناشران و اعضاي بورس شركت بورس با بيان اينكه در بورس تهران، شركت‌هاي بزرگي عرضه مي‌شود كه پول زيادي را جذب مي‌كند، اضافه كرد: بايد قبل از عرضه، شرايط بازار را ارزيابي كرد تا كشش و جذابيت لازم در بازار وجود داشته باشد.

حسيني مقدم درباره جديدترين شركت بورسي آماده عرضه در بازار سرمايه، گفت: شركت «آسان پرداخت» آماده عرضه اوليه در بورس است و بيش از 95درصد شرايط آماده‌سازي‌ را طي كرده است. وي با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌كنيم در شهريورماه، شرايط براي عرضه اوليه سهام «آسان پرداخت» در بورس فراهم شود، ادامه داد: برنامه‌ريزي اوليه براي مردادماه بود كه به دلايل مختلف، اجرايي نشد و به شهريور‌ماه موكول شد.

کد خبر 343435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha